Annons:
Etikettallmänt
Läst 431 ggr
Mellanbror2004
6/20/18, 10:25 AM

God förmiddag 20 juni

Häftigt väder i Tungelsta, fräscht och lite mer regn väntas, det är man så glad för. Har hästarna hos min rara granne, så jag cyklar rätt mycket nu för en gångs skull. Har aldrig varit med om att ha haft hästarna ute så här mycket, sju veckor i kalassommarväder tror jag det är nu.

Har lite ryggkänning nu, eller som en "wipplash" i rumpan , Opalen kickade rejält så jag såg hans hovar i sidled😃när jag vispade lite med spöet innan ett byte. Vi stannade upp, och sedan gick det toppen. Han är så gullig och pratar så mycket. Lektion får helt enkelt vänta någon dag så jag kan sitta ner bättre. Tänk att det är midsommar om två dagar, men jag känner som radioreportern, tycker det varit sommar hur länge som helst, och såklart som svensk midsommar, just då ska det regna.

Annons:
Kjerulfia1
6/20/18, 11:22 AM
#1

Idag hoppas jag att det blir en ridtur ikväll och att regnet inte har hunnit komma än. Jag drog nämligen på mig en dunderförkylning under flyget till Östersund förra veckan, så jag har gått på Day nurse (brittisk superdrog) de senaste dagarna.

Igår tränade jag och Melody dressyr i halvstormen, men hon var hur cool som helst med tanke på vindstyrkan. Vi tränade för min gamla ridlärare (way way back) och ponnyn var riktigt riktigt fin. Men, så ställer jag lite mer krav (dvs förändrar något litet litet som att räta på mig för att få en bättre sits eller rider mer med sätet för att kunna få in den där bogen eller rumpan) så reagerar hon på det (genom att springa iväg) och man får fundera på vad var man gjorde (för det är inte självklart alla gånger).  Göra om, rida som innan och lägga in förändringen gradvis under kortare stunder är receptet.

GE
6/21/18, 7:12 PM
#2

En mycket paktisk mix med Alvedon, lite avsvällande och en liten opiat. Kan man köpa Day Nurse i Sverige nu? Förut fanns ju Panodil Duo  (innehöll de två första), men det togs bort för att den avsvällande substansen (pseudoefedrin) användes av missbrukare för att tända av. Det var synd, för Panodil Duo var jättebra!

Kjerulfia1
6/21/18, 9:11 PM
#3

#2. Nej, man får importera själv. Vi brukar passa på att köpa när vi är i Storbritannien. Men den gör verkligen underverk. Det finns en Night Nurse också, men iallafall jag blir lite seg i kolan på morgonen efter av den.

Upp till toppen
Annons: