Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 462 ggr
GE
2018-07-12 10:54

God Morgon 12 juli

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad kan man säga i detta väder annat än intet nytt under solen? Vill ha regn.nu!!

Mammalediga Sara lastade sin Qrumelur för en mitt-i-veckan-tävling i Rengsjö. Det blev seger på över 69% i Msv C:1. Kval till Msv B är därmed fixat! Så duktiga!

Annons:
Sassenach
2018-07-12 12:40
#1

Dagens! Här har löshoppats mara på förmiddagen, inte min och jag han inte fota. Men irlandsbomarna skulle användas. ;) Herr Kråka kommer bli lite riden ikväll och imorgon skall vi trassla med vagn igen. Dagens plan innefattade en hovslagare som lämnade återbud vid 9 i morse, när hästarna redan stod i stället. Kommer en imorgon istället. Ha en bra dag, hoppas det regnar på er!

Kjerulfia1
2018-07-12 14:13
#2

Är på konferens i Paris. Har lärt mig nytt om mycket gamla hästar 😀. Hyffsat substitut när connemaraabstinensen blir för stor. Ikväll är det middag på Seine, och imorgon hemfärd mot sommarkollot och mer stängsling så betet räcker. Hoppas bara vattennivån i vår egna brunn är ok. Vatten till hästarna hämtar vi redan med bil från grannbyn. Enligt yr ska det regna på lördag…. Lite granna iallafall…

RC927
2018-07-12 14:33
#3

#1 Det var en bra önskan. Tror alla som har med djur och natur önskar sig regn! Sitter på landet i Roslagen och ordnar telefonledes så att min gamla häst får komma in lite dagtid! #2 Intressant om gamla hästar. Kan du dela med dig?

Kjerulfia1
2018-07-12 15:51
#4

#3 bla sydamerikanska hästar som levde för 2,5 miljoner år sedan. Där har man tittat på stabila kolisotoper i tänderna och kunnat se vilken miljön de levde i. Coolt tycker jag.

liljegren
2018-07-12 16:16
#5

Det var min ponny som löshoppades. Eller. Hon är snart inte ens min på pappret. Vi får se om det blir något treårstest för henne då det är lite skralt med anmälningar.

Upp till toppen
Annons: