Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 810 ggr
Kjerulfia1
7/14/18, 3:54 PM

Goddag 14 juli

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu regnar det! Vi har fått åtminstone 20 mm än sålänge, och det fortsätter…. Det har inte regnat så här sedan 2 maj, förutom 5 mm på midsommarhelgen.

 Plats sydöstra Småland.

Annons:
GE
7/14/18, 8:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Har tillbringat dagen på Lundby Gård utanför Enköping. Hett som attan, +30 och en skoningslös sol.  Det mullrade hoppingivande i fjärran, och såg blåsvart ut mot Uppsala.  Det började stänka när jag var på väg hem, och när jag kom lite närmare Enköping såg det ut att ha regnat ordentligt. Bortanför Örsundsbro var det dock snustorrt, och i Uppsala hade det inte kommit en enda droppe. Som vanligt! :(

Bortsett från det var det en trevlig tävling. De flesta ponnyer verkade pigga och glada trots värmen. Jag fick hjälp att sätta upp min "poster" vid sekretariatet, och flera Connemaraägare kom fram och pratade. Har stämt träff med några i morgon.

Ang prickar i tråden om de franska ridponnyerna. Vad sägs om den här?! 😃

liljegren
7/14/18, 9:00 PM
#2

Lyxigt! Här har vi haft 29.5 i skuggan. Helt olidligt. Nu på kvällen åkte Tristan till sitt nya hem och Festy följde med som sällskap. Skönt med hästar som är lättövertalade. Festy blev på först, lite fundersam, men inget stök. När Tristan såg det knatade han snällt in efter. Bentley var ute och sprang och en sur granne informerade mig om att deras barnbarn minsann kunde bli översprugna när de lekte på vägen om han inte höll sig i hagen. Vad nu deras barnbarn ska leka på vägen för kan man ju undra. Bytte batteri, Bentley testade tråden och upptäckte att den inte var så mysig längre. Sura grannarna blev lite mindre sura iaf.

liljegren
7/14/18, 9:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3
Paloma II
7/14/18, 10:34 PM
#4

Tillbringade också dagen på Lundby gård utanför Enköping. Ett trevligt ställe som jag aldrig har varit på förut. Temperaturen stog på +30 när vi åkte och svetten lackade på alla. Jag tyckte det var tufft att bara vara groom i värmen. Det gick hyfsat bra för Becka och Mary , de fick äntligen till en dubbelnolla i LC och LB tror jag att orken tog slut hos både ryttare och häst så det blev uteslutning på ett hinder som Mary tyckte var läskigt. Sen när vi kom hem så hängde jag och Paloma på ett par stallkamrater ut i skogen. Regnet kom en snabbis till oss i Lagga och blötte ner marken med ett fint regn.

GE
7/17/18, 8:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Bechs Mary Rose

Paloma II
7/24/18, 3:48 PM
#6

#5 vilka fina tjejer så fastnade på bild 😃

Annons:
Upp till toppen
Annons: