Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 760 ggr
GE
7/16/18, 12:51 PM

God Dag 16 juli

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fy tusan +30 och ännu varmare ska det visst bli!

Jag tror faktiskt att kameran fick värmeslag i helgen. Har jättesvårt att få ordning på bilderna. De inställningar som jag brukar använda när det är soligt-soligt-soligt- på en hoppbana fungerade inte riktigt. Kanske blev den överhettad?

Själv rörde jag också till det. Jag träffade på frun på Stockmossen, och sen blev det ingen ordning alls. Vi pratade så att jag tappade bort mig totalt i startlistorna. Man är liksom som en hel karl i vissa avseenden, kan inte göra två saker samtidigt ;)

När jag svängde av mot Uppsala efter Enköping, slog bilen över på 40.000 mil! Kanske en hint om att det är dags att köpa en lite yngre bil snart? 

Bild: Ballyerk Lightening f-2010 e Clonfert Boy - Seafield Silver Dun

Annons:
Kjerulfia1
7/16/18, 4:34 PM
#1

#0 Vilken ögonfärg! Här är det +31. Jag har gett upp tanken om många långturer på hästryggen den här semestern. Om man ska rida är det antingen kl 6 på morgonen eller 9 på kvällen för att varken ponny eller jag ska förgås. Igår fick ponnyn och kompis komma ner och börja beta av lagårdsplanen på kvällskvisten. Det var mycket populärt. Gräset var ju grönt.

monsterpony
7/16/18, 8:07 PM
#2

Kan rekommendera Lofoten. Grönt och lagom varmt. Gott om gräs så det kanske är Lofotsbönderna man ska ringa och fråga om hö…? Fantastiskt fina vyer så långt ögat når.

Sassenach
7/16/18, 8:35 PM
#3

Go kväll Första dagen på jobbet efter semestern började 11.00. Hann motionera Kråkan lite innan trots värmen, 25 grader vid 8.00. Började med en plan på uteritt, gick vidare med att longera, för att sedan landa på en kvart barbacka i skritt. Det var det snällaste i motionsform jag kunde ge oss båda. Imorgon och i övermorgon blir det vila för honom. Sen till jobbet då, eller stekgryta som man kan kalla det i värmen, lägg på mörkblå tjänstedräkt på det. Så här man ett bra recept på svettig arbetsdag och lika djävligt imorgon. Önskar er regn!

GE
7/17/18, 9:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#1 Iögonfallande kan man säga ;) Hela han var det! Pigg och väldigt alert. Jag stod långt bort och tog den här bilden, men han noterade klickandet från kameran..

Upp till toppen
Annons: