Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 705 ggr
GE
2018-07-18 10:13

God Förmiddag 18 juli

Klippning av kardborrar på agendan idag. Redan +27 = orkar inte 🤢

Annons:
Kjerulfia1
2018-07-18 11:41
#1

Första ridturen på två veckor…. Bara skritt, men ponnyn hade tydliga åsikter om när hon tyckte vi hade rört oss tillräckligt långt i värmen. Märkligt nog var insekterna mycket mer besvärande på bortvägen än hemvägen…..😂

RC927
2018-07-18 13:35
#2

32 grader! Orkar inte mycket, fast jag var faktiskt och tränade i morse…. Är det någon som har erfarenhet av hökrubba? Mallan rör om i sitt hö och trampar ner en del i torven. Hon har med åldern blivit finsmakare! Känns helt onödigt då vi nu behöver använda varenda höstrå. Om inte hon vill ha allt kan man ju då förhoppningsvis lyfta över till nån annan häst. Kanske kan man spika upp en krubba i ett hörn?

liljegren
2018-07-18 17:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

#2 mitt fullblod var helt hopplös. Till henne hade jag ett vanligt hönät, då blev det i alla fall lite mindre spill. Jag har skruvat ihop lite hinderstöd så att jag ska kunna löshoppa hemma. Tror jag ska köpa bomhållare för det blev inte bra när jag skruvade fast träklossar.

RC71
2018-07-18 18:09
#4

Värmeslag !

GE
2018-07-19 11:08
#5

#2 Går det inte bra med en plastbalja? Det hade jag till Fergus när han skiljdes av från mamman. Det var för att jag ville ha full koll på vartenda höstrå han fick i sig under natten. Det funkade bra, och min kompis serverade alltid höet i korgar (lövkorgar) till sina isisar. Det vill förstås till att de står snällt och äter, och inte välter baljan eller korgen, för att sen dra omkring höet. Hon hade en som inte skötte sig, och till den köpte hon en rektangulär balja som de gjorde en träram till och skruvade fast i väggen. I golvnivå…

RC927
2018-07-19 17:02
#6

#5 Tack för tipsen! Jag vill ju att hon ska äta i golvhöjd och nät funkar ju inte riktigt då!

Annons:
Upp till toppen
Annons: