Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 602 ggr
GE
2018-07-29 08:17

God Morgon 29 juli

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det utlovades 25mm regn lördag/söndag, men igår kom inte en endaste droppe! Idag tänkte jag åka till Åby Gård och kolla lite fälttävlan, men NU regnar och åskar det minsann! Underbart med regnet, men det tycker inte mitt objektiv, så vi får se hur det blir. Just nu vill jag hellre ha regn än bilder på Connemaror ;)

Annars var det 10 år sen sist, så det skulle vara kul…

Skousboe Sunwise RC-DEN 77 (sedemera valack) på Baståsen 2008. Det regnade visst lite då med ser jag, och det är väl därför som ponnyn blundar på bilden :)

Annons:
RC927
2018-07-30 12:51
#1

Ni fick väl väldigt mycket blöta i Uppsalatrakten igår? Här i Nacka fick vi 8mm och den här gången lite mer på Värmdö där hästarna står! Men mer emottages tacksamt!

GE
2018-07-30 23:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Det kan man lugnt säga! Efter regnet och åskan på morgonen blev det soligt igen, så jag åkte iväg till Åby i 12-tiden. Det hade regnat och åskat därborta också, och man hade skjutit upp terrängen 1 timme.  Det var kolsvart på himlen runtom och åskan gick, men över banan var det soligt. Jag ville inte stå ute på banan, utan stod under ett träd vid målgången. Sen mörknade det mer och mer, och började regna så slutartiderna blev som i ett dåligt upplöst ridhus. Inga höjdarbilder alltså! Jag hängde kvar ett tag till (med en plastpåse runt objektivet), men när himlen helt öppnade sig packade jag ihop. Då hade också min granne messat och berättat att det blivit översvämning i våra källare. IGEN! Jag vet inte hur mycket vi fick, men ute på Grän fick de 70mm! Skulle tro att det kom minst lika mycket i Uppsala.

Den här bilden togs i 14-tiden. Då var det fortfarande soligt…

liljegren
2018-08-01 11:25
#3

#2 näe :( hoppas du inte fick något förstört!

Upp till toppen
Annons: