Annons:
Etikettallmänt
Läst 585 ggr
Paloma II
8/2/18, 3:42 PM

God e.m 2/8

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kan man säga att planerna har gått i stöpet. Går runt med ett par kryckor mitt i semestern - inte min plan! Inget Sundbyholm blev det då det inte går så bra på hoppbanan. Hoppa dock felfritt en LC på Sportriders men energin finns inte. Får se om hon blir piggare nu när det blir svalare. Gerd; jag har smugit in majsolja, så nu ät vi uppe i två msk. Mary har ratat all olja men fick tipset av Gerd att prova majsolja då det är annan smak på den. Planen med Paloma var att starta en LC:1 och LB:1 11/8 men det har jag varit tvungen att struka mig ifrån… Stukade foten början av juni och det har varit halvbra tills för ca 1 1/2 vecka sen när jag och Becka skrittade ut och Paloma hoppar åt sidan varav jag trampar till i stigbygeln och det smäller till i foten och det känns som att foten gick av… Den diagnos jag har fått är att alla tre yttre ledband är rejält uttänjda och att en del fibrer/trådar i senorna har gått av. Foten har blivit bättre sen det hände, förutom att den svullnar upp och gör ont när jag har gått för mycket. Så morgon och förmiddag är jag ganska aktiv och em/kväll betydligt lugnare. Sitta still är inte min grej - har alldeles för mycket att göra 🙂 Ska tillbaka till ortopeden på tisdag så får se vad de säger då. Kan ju lugnt säga att jag har ridaabstinens men nu kan jag iallafall vara ute i stallet och mysa med Paloma. Hoppas ni har det bra i värmen (+30 i skuggan hemma hos mig) och dricker ordentligt med vätska🙂 Bilden är från Harbo i juni och det är Becka och Mary.

Annons:
Upp till toppen
Annons: