Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 510 ggr
liljegren
2018-08-06 11:14

God dag 6/8

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Svalare men soligt Glad att jag haft extra tid att göra mer än det nödvändigaste i helgen. Idag ska jag och småvildarn in till Norrtälje för att byta lekmiljö. Heligt förbannad är jag över trafiken. Senaste veckan har vi mött bilar som sicksackar mellan hästar, gasar mot oss och inte håller åt sig. Självklart varje gång jag håller i en unghäst som faktiskt blir rädd. En av bilarna stannade faktiskt. Kanske för att jag gick ut i vägen. Jag förklarade att det inte är att visa hänsyn när man gasar mot hästen, att krocka med en häst är som att krocka med en älg och att jag faktiskt vill komma hem till mina barn utan brutna kroppsdelar. Han sa inget mer än förlåt och körde sen försiktigt iväg. Igår mötte Skylark med ryttare en rullskidåkare som skulle vara snäll. Men han ja för mkt fokus på att inte skrämma Lärkan så han ramlade ihop i en hög framför en väldigt fundersam ponny På bild Liljegårdens Pyrrha Skahanagh Skylark - Brolötens Joop

Annons:
RC71
2018-08-06 19:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hemma från en härlig vecka i England. Avverkat Dartmoor, NPS summer show i Malvern samt New Forest. Bra uppvärmning med runt 100 mil i vänstertrafik inför nästa veckas Irlandsresa :) Mötte glädjande nog en Janusdotter i Malvern som vann sin ridklass och är kvalad till HOYS. Atlantic Morning Mist Foto : Liselotte Erixon

Upp till toppen
Annons: