Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 464 ggr
GE
8/18/18, 10:29 AM

God Morgon 18 augusti

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår fick vi ett riktigt skyfall med hagel och åska över Uppsala! Regnmätaren på min balkong visade 32mm! Livrädd för ny källaröversvämning, men det klarade sig den här gången tack och lov. Grönt och fint är det på gräsmattor och i hagar :) 

Jag såg på en irländsk sida på FB (som lägger ut resultat från årets Clifden Show), att de ofta skriver ut både farfar och morfar. Det är något som jag tänker anamma i fortstättningen vad gäller tävlingar. Vi har många EU-reggade i Sverige, och deras stam syns ju inte i blå basen.  Även en hel drös som ej är svenskreggade ännu, men som förhoppningsvis blir det såsmåningom.

Den här ponnyn vann 2 klasser i Borlänge igår. Ekipaget verkar ha  hittat varandra!

EU-reggade Ballyerk Lightening f-10 e Clonfert Boy (Little Joe) u Coolrainey Dawn (Seafield Silver Dun). Vill man veta mer kan man gå till CPBS databas..

För övrigt sliter jag fortfarande med dessa samtycken, och börjar tröttna lite. Det är ett evigt jagande, och det känns som att jag hamnat i nåt slags underläge, där en del kräver att få alla bilder innan de ger samtycke. Det var väl inte riktigt så det var tänkt, så min idé om att kunna ge SCS bilder på laglig väg var kanske inte så god?

Jag har ställt mig i kö hos Equipe (de tar inte in fler i år), men då måste jag ju boka mig för tävlingar och fota alla som givit samtycke (och inte fota de som inte givit samtycke).  Det är inte vad jag vill men kanske ett måste, eftersom det är svårt att nå ut som privatperson. Att det skulle bli så krångligt att fotografera enligt GDPR!

Annons:
Kjerulfia1
8/18/18, 3:05 PM
#1

Efter en veckas jobb vid Siljan och på Fulufjället är jag nu tillbaka på hemmaplan. 

I morse hoppade jag med Melody tillsammans med tre andra stallpolare. Hon skötte sig ok över hindren och vid framridning, men anridningen blev ju inte den snyggaste. Ja, ja, det är bara att träna på. 

Veckoplanen för hösten är bommar/hinder en gång i veckan, eller kanske två ibland (vi behöver mängdträning just nu), tömkörning 1 pass, dressyr 1-2 pass, skogen/vallar hyffsat kravlöst med inslag av kondisträning 2 ggr. Vila max 2 dagar/vecka (beror oftast på mitt jobb).  Nu blev det ju sammanlagt mer än 7 dagar, men ni kanske förstår upplägget.

Upp till toppen
Annons: