Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 455 ggr
GE
10/7/18, 7:29 AM

God Morgon 7 oktober

Har tillbringat större delen av veckan i sängen. Nackdelen med att bara jobba då och då, är att man får ett sämre immunförsvar.  Blev påhoppad av nåt virus förra helgen, och på tisdagen slog det till med feber och ont i kroppen.

Känns också lite motigt med fokus just nu. De flesta verkar föredra att publicera på FB, och då blir det ju inte mycket över till den här lilla gruppen. Tråkigast är dock att ingen rapporterar in resultat till SCS webmaster. Varför? Är hemsidor ute idag? Det kanske inte ens är någon som går in och kollar där? Vilket får mig att undra om det är bortkastat att lägga ner tid på att skriva och jaga bilder och samtycken?

Vad tror ni?

Annons:
RC71
10/7/18, 8:37 AM
#1

Sjuksängen dag 9 här . Så frustrerande! SCS hemsida når ut till hela värden, så att det skulle vara bortkastat med bilder tror jag inte alls . Krya på dig!

monsterpony
10/7/18, 9:00 AM
#2

På den tiden när jag var webmaster för SCS hemsida, låååångt innan FB och andra sociala media var ens påtänkta (nu känner jag mig gammal) var det inte heller någon som rapporterad in något till hemsidan, så det är inget nytt fenomen. 

Jag kan bara prata för mig själv, men det finns ett antal hemsidor som jag besöker regelbundet för att hålla mig ajour med vad som händer, så för min del är inte hemsidor ute.

Krya på er båda två!

RC71
10/7/18, 12:39 PM
#3

#2 Tack ! Och tack för det enorma arbete du la ner på hemsidan på den tiden!

RC927
10/7/18, 6:01 PM
#4

Krya på Er. Jag kollar på hemsidor. Har inte ens FB.

GE
10/7/18, 9:23 PM
#5

#1 Usch  stackars dig! Då ska jag inte klaga än alltså. Krya på dig!

Jo, men FB går också ut i hela världen, och jag tänkte nog mest ur svensk synvinkel. Det verkar iallafall som att många föredrar att posta på FB istället för att skicka till avelsföreningen. Vilket jag kan tycka är synd…

GE
10/7/18, 9:34 PM
#6

#2 Ja, det har alltid varit segt att få folk att rapportera. På min tid fick man skicka brev via snigelposten, och i bästa fall fick man ett foto men sällan före manusstopp. Det var före internet, och tävlingsresultaten fick man i en kalender 1 ggr/månad.

Idag är allt så tillgängligt, och lika lätt som det är att klicka upp en bild på FB tex, lika lätt borde det väl vara att skicka resultat/bilder i ett mail till webmastern?

Annons:
Kjerulfia1
10/7/18, 10:53 PM
#7

Nu är det slut på utegåendet och Melody får komma in på nätterna. Det har ju varit väldigt skönt att kunna haft dem ute ända tills nu. 

Ponnyn fick idag rasta benen efter en kort tids semester. Jag har varit i Edinburgh under veckan som var och sedan har vi haft gäster, men nu blir det full fart igen. 

Ponnyn skötte sig exemplariskt på vallarna. Hon har verkligen växt mellan öronen (dvs mognat) de senaste 6 månaderna. Det är jättekul  🙂, för hon är ju så jäkla fin då.

Upp till toppen
Annons: