Annons:
Etikettallmänt
Läst 1114 ggr
Paloma II
10/10/18, 7:22 AM

Godmorgon 10/10

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Helgen har varit intensiv med makens födelsedagsfirande och dressyrtävling. Dressyrtävlingen gick väl inte super då i första klassen då stallkamraten startar precis förut men Becka hanterade det bra och höjde med 3% mot förut. I andra klassen var Marys energi slut ( kanske tog spändheten ut sin rätt) många avbrott från trav till skritt men ändå plockade de in 6:or på båda förvända galoppen och 7:a på halten. Så det positiva är att de ör stadiga i förvänd galopp och gör bra halter då de även fick 7:or på halterna i LB:n också🙂 I måndags så var det hoppträning och Mary var superfin och bjöd på många fina språng. Så igår var det dax för nya skor och sen fick Mary gå i skrittmaskinen och mjuka upp eventuell träningsvärk. Tävlingssäsongen lider mot sitt slut men vi har två tävlingar kvar; Lurbo 3/11 (hoppning) och Enköping 9/12 ( sista omgången division 2 dressyr) Paloma och jag tränar på inför nästa säsong - då banne mig ska jag ut på en dressyrtävling. Palomas bantning går framåt sakta men säkert, hon har minskat 3 cm runt magen på en månad ungefär. Hoppad ni får en bra dag ☀️

Annons:
Kjerulfia1
10/10/18, 11:24 AM
#1

Morgonpass i stallet med hösten första utsläpp, sedan ridtur och ponnypedikyr. Det är skönt att ha fått på skor fram igen, hon drog ju av sig båda för någon vecka sedan. 

Resten av dagen jobbar jag hemifrån. Det är jäkligt trevligt att kunna göra det när det passar måste jag erkänna. 

Nu är det sol och det ser ut att bli en fantastisk dag.

monsterpony
10/10/18, 8:27 PM
#2

#0 Sätt upp en ridklass på riks också när du ändå är i farten vettja… 😉

Och lycka till! Duktiga Mary, jag tror hon kommer att bli en riktig allroundponny innan ni vet ordet av.

Varmt och blåsigt idag. Det var utlovat sol också, men den kanske kommer i morgon.

MrsM2
10/10/18, 10:18 PM
#3

Snickrar vidare på programmet för lördagens connemaradag i Tenhult. vi blir 38 pers som kollar connemaror och lyssnar på vår irländske gäst Philip Scott. Och får se ett urval svenska connemaror in hand och under saddle. Så spännade!

GE
10/10/18, 11:14 PM
#4

#3 Låter spännande! Roligt med så stor uppslutning också! Själv snickrar jag på senskimmel mellan yrselattackerna.  Det går framåt iallafall. Igår var jag tvungen att ta bilen ner till affären, men idag kunde jag promenera dit i det fina vädret.

Paloma II
10/11/18, 7:16 AM
#5

#2 Om riks är på körbart avstånd så kommer vi nog med Mary- jag får låna henne och delta i ridklassen 🙂 Jag hoppas att ryttaren kan släppa pressen och ha roligt på tävlingsbanan med Mary så kommer nog allt falla på plats. Mary är en bra läromästare 🙂

RC71
10/11/18, 3:27 PM
#6

#2 Vad roligt. Träna på :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: