Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 451 ggr
monsterpony
10/21/18, 10:27 AM

God morgon 21 oktober

Fantastiska höstfärger här och löven singlar stillsamt ner mot marken. Snart dags att räfsa ihop dem lite där högarna ligger som tjockast. Men inte idag. Idag blir det tåg ner till syden och sen över tillgrannlandet i väst för ett endagsmöte i Hälsingör. Det var länge sen jag var där sist så det ska bli spännande.

Ha en bra connemaradag allesammans.

Annons:
RC71
10/21/18, 4:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Fortfarande inte helt ok efter helvetesförkylningen. Kiropraktorn fixade en låst armbåge i går som jag i dag slog upp när jag var tvungen bryta upp en dörr som gick i baklås på övervåningen. Ingen telefon och inte en människa i närheten . Tur dörren var mestadels av spånskiva annars hade jag fått sitta där tills någon börjat sakna mej . Hästarna mår fint . Snart dax för den årliga vaccinationen.

Coromant
10/21/18, 4:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Idag har vi varit på ponnydressyr med China och Sofia. China är som bekant en tuff dam med mycket egen vilja. Nu har Sofia ridit henne snart ett år blandat med framgångar och bakslag. Sofia är en tuff och orädd tjej som är perfekt för China. Hon rider mjukt och är lugn i alla lägen. Dom har tränat på bra och hittills har vi varit jätte nöjda med framridningen på flera tävlingar men på banan har hon blivit för svår. Även idag var framridningen jättebra och sen bara fortsatte det i båda dressyr klasserna. Vinst i LC:1 70,18 % och i LB:1 71,25 % även KM vinnare för D-ponny.

Kjerulfia1
10/21/18, 4:55 PM
#3

Idag var det dags för årets klippning av ponny. M är väl inte så jätteimponerad, men skötte sig ok. Hälften idag och resten imorgon. Då har jag förhoppningsvis någon som kan muta ponnyn.

monsterpony
10/21/18, 10:30 PM
#4

#2 Kul! Grattis! #1 Vilken förkylning det verkar ha varit! Och läskigt med dörren i baklås.

GE
10/21/18, 11:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#2 Grattis! Roligt när hårt arbete ger resultat!

Önskar jag hade ett sånt här hårfagert lamm istället för en grå (bokstavligen) skimmel full med kardborrar! Något att ta tag i snarast! Blir trött bara av tanken.

#1 I morgon natt blir det första passet efter min viros. Känns hyfsat bra nu, hoppas din också är på avgång iallafall…

Upp till toppen
Annons: