Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 669 ggr
GE
11/19/18, 1:45 PM

God Dag 19 november

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vinterdäcken påsatta ✔️

Nog första gången i världshistorien för mig innan snön! Jag brukar annars köa på drop-in medan snön vräker ner! Fortfarande plusgrader här i Uppsala, men SMHI lovar minus framåt eftermiddagen/kvällen, och snart är väl snöeländet här..

Det här med att jaga bilder har sina ljuspunkter :) Man får kontakt med många trevliga människor! En av "ponnymammorna" från helgen visade sig ha ett förflutet som junior på Connemara. När hon var 12 år köpte hennes föräldrar en ung ponny från fam Wilsson. Cardinal f-88 e Öxenholm Marble Jr u Coosheen Coriander.

Med honom tävlade hon tom LA både hopp/dressyr, och han blev kvar hela sitt liv hos henne. Togs bort i somras 30 år gammal. Jag hoppas att jag kan få en bild på honom. Här är en på helsystern Cornelia II så länge. Hon skulle ha varit 25 år om hon hade levat, men drabbades av svår fång, och togs bort för 5-6 år sen.

Tråkigt att en så duktigt och fint sto aldrig kom aveln tillgodo :(

Bilden är från SCS Riks i Falkenberg 1996

Annons:
RC71
11/19/18, 4:07 PM
#1

Fin ponny det där . Hon blev Reserv BIS och fick senare den sommaren avelsdiplom på premieringen i Ökna . Försöker tina upp efter en råkall arbetsdag . Mera kaffe helt enkelt ..

Kjerulfia1
11/19/18, 9:52 PM
#2

Intensiv dag på jobbet som började med tårta. 

M fick broddarna iskruvade idag. Nu kommer ju vintern, eller ja lite kyla i allafall.

liljegren
11/19/18, 10:13 PM
#3

Eftersom min telefon inte lever längre blev det en ny idag. Jag är vansinnigt ointresserad av teknik och gillar inte att byta telefon. Alls. Samma märke iaf så det borde inte bli allt för stor omställning. Dagen har varit som vanligt annars. Mocka, fodrat, borstat, kollar till, sopat, packat höpåsar osv. Självklart i sällskap av huliganduon A&A Den större av dem babblar rätt ordentligt nu. Han har en Astrid Lindgren period så en av punkterna heter numer Lilla gubben. "Lilla gubben" får dock nöja sig med att gå i hage och bo i box.

GE
11/19/18, 10:32 PM
#4

#3 En av punkterna?

liljegren
11/20/18, 7:39 AM
#5

#4 ponnyerna ska det vara ;)

GE
11/20/18, 12:27 PM
#6

#5 Stäng av stavningskontrollen ;)

Annons:
GE
11/20/18, 12:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Cardinal någon gång i slutet av 90-talet

GE
11/20/18, 12:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Cardinal 2003

GE
11/20/18, 12:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Cardinal 2014

Upp till toppen
Annons: