Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 508 ggr
Sassenach
2018-11-20 17:32

God kväll 2018-11-20

Go kväll! Jobb, jobb, jobb, är status här. Laddar även inför kommande vecka på Friends, kunde ju inte vara med förra året. Ska nu byta om, för att åka till stallet. Blir nog arbete i töm idag, för herr Kråka. Ha en bra kväll!

Annons:
GE
2018-11-20 19:55
#1

#0 Hur går det för dig att vara inackorderad då?

Sassenach
2018-11-20 20:47
#2

#1 Jo men det går bra, mycket trevligt med sällskap i stallet och när man rider ut. Men det blir mycket omfallsplaner, man har tänkt att göra en viss sak, men då kan der vara någon/några som har andra planer på samma yta. Nu blev det ingen tömkörning av herr Kråka. Då en tjej åkt av sin ponny på uteritten, som stack. Så först jakt på försvunnen ponny, sedan intag av övriga hästar och fixa för morgonfodringen. Ryttare klarade sig utan några större skador. Ponnyn behöver ev sys efter att ha rivit ner ett staket, men det verkar vara skador i huden och inte djupare.

Kjerulfia1
2018-11-20 21:32
#3

Nu börjar det frysa på, men banan är helt ok än så länge. Hoppas den håller sig ett bra tag. 

Idag blev det ett travpass på banan med M. Hon var ju inte jättepå, utan körde första graden av protest, dvs stamp med höger bak.  Trots detta så behåller hon formen och jobbar på och vi kunde till exempel träna på ökad trav på ett kontrollerat sätt. 

Hon kör även med höga tjut i boxen, så det är ju något som gör att hon inte är helt nöjd med livet.  Jag tror att de sista brunsterna är lika jobbiga för henne som de första på året, så jag har börjat ge henne munkpeppar igen.  

V har nu fattat grejen med vattenkopp, så det känns skönt. Hon var alldeles slut idag när jag kom till stallet, stod mest och sov. De verkar haft en aktiv dag i hagen.

Upp till toppen
Annons: