Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 490 ggr
monsterpony
2018-12-09 20:28

God afton andra advent

Nästan slut på en väldigt lugn och stillsam helg. Inget väder som lockade till några speciella utevistelser, så det har varit diverse olika hemmapyssel istället såsom brödbak, tvätt och kel med katten.

I morgon näst sista ridlektionen före jul. Hoppas att jätte-hästen är på lagom ambitiöst humör. Annars blir det lätt att han låser sig i ett utbrott av prestationsångest.

Annons:
Kjerulfia1
2018-12-09 20:45
#1

Godkväll !  

Idag hade jag morgonfodringen i stallet, och det var ett riktigt pissväder. Regn och lerigt. Den här hösten har det ju varit extremt torrt med lite regn, så man har ju nästan glömt bort att i normala fall är normalfallet stora delar av hösten. 

Ridturen fick jag ta på eftermiddagen pga vädret. Det blev en tur runt vallarna tillsammans med hagpolaren halvblodet. M försökte självklart springa från kraven när vi travade (att gå i form i det tempo som jag ville), men efter ett tag jobbade hon på riktigt bra. 

V fick träna på att vara själv i hagen (med kompisar runt om så klart), och hon var väl inte helt nöjd med detta och gnäggade länge efter sina polare. Enligt ögonvittnen så tränade hon även på rörelser över mark ur den högre skolan när vi kom tillbaka. De var väldigt imponerade.

Upp till toppen
Annons: