Annons:
Etikettallmänt
Läst 408 ggr
Coromant
12/14/18, 1:06 PM

14/12 2018

En vecka full med häst aktiviteter. I onsdags fick China åka till Jälla och vara med på en hopp träning för Mats Samuelsson. Hon har kommit igång med hoppningen under hösten. Även startat några låga klasser. Igår var både China och Chalmer med på Helena Rejes invignings träning i nya ridhuset. Idag har China varit på Mälaren hästklinik på en hel genomgång. Veterinären hade inget att anmärka på och sa att hon var fräsch och välmående.

Annons:
GE
12/14/18, 5:04 PM
#1

Man borde åka på en årlig genomgång själv ;) Ischiasnerven håller på och bråkar precis hela tiden, och nu börjar det bli tröttsamt. Jag ska jobba två nätter nu, så kanske kan nån snäll doktor skriva ut några "julkryddor" åtminstone…

Kjerulfia1
12/14/18, 6:16 PM
#2

Nu går jag på julsemester. Ledig i hela tre veckor. Det är fantastiskt och något jag sett fram emot hela hösten. 

Eftersom det varit stressigt med att få en sak klar på jobbet så har pållarna fått vila de tre senaste dagarna.  

Men från och med imorgon blir det ponny 200% i tre veckor ! Det ska bli SÅ roligt.  Planen är att Vanessa ska få ryttare på ryggen, vi ska träna på att rida med handhäst, och hinna med lite dressyträningar med Melody.

RC71
12/14/18, 7:08 PM
#3

#1 Jag ger mej en genomgång varannan månad nu . Väl investerade pengar .

RC927
12/14/18, 9:59 PM
#4

#1 o 4 Jag har samma kiropraktor som mina hästar har. Hon är ansluten till Försäkringskassan, vilket förstås är bra om man som jag har lite problem här och där! Tyvärr får ju inte hästarna det priset😉 Mallan har tyvärr fått några sparkar vilket resulterat i sår, samt en bula på skenbenet, vad nu det kan vara! Inte speciellt öm och haltar inte i skritt i alla fall!Trist, men det ska väl bli bra!

monsterpony
12/15/18, 9:33 AM
#5

#4 Trist. Hoppas att Mallan snart har kryat på sig.

GE
12/15/18, 4:36 PM
#6

Es-Cassandra hade ett  litet överben mitt på skenan bak, som minne efter en spark med sårskada när hon var 3 år. Det var inget som någonsin störde henne.

Annons:
Upp till toppen
Annons: