Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 544 ggr
RC71
12/31/18, 10:33 AM

God morgon Nyårsafton

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Grått och rått. Termometer visar -4 . Stallet mockat och klart för intag sedan länge . Naturligtvis med extra morötter i krubborna en dag som i dag . Tänker tillbaka på året som gått och som ingen djurägare nog någonsin kommer glömma . Den extrema värmen och torkan som nästan tog knäcken på mej och allt som skulle växa . Det tog lång tid att återhämta sej och inte förens nu är nivån i våra brunnar som den var i maj . Och den var låg då också. Trots allt är jag lyckligt lottad som hittade bra foder att köpa och vattnet tog aldrig slut. Värmen påverkade även brunster och dräktighet. Då jag inte vill ha för sent födda föl så blir det endast ett föl här kommande år . Men sammantaget är jag tacksam över fina fölungar och att alla hästar varit friska och pigga under året. Nu är det dax att blicka framåt med tillförsikt och med hopp om att 2019 bjuder på ett "normalt" väder. ( på bilden Långarnö Vendela med sin mor Kilconly Chaitriona) Önskar er alla ett gott slut och ett riktigt Gott nytt år!

Annons:
MrsM2
12/31/18, 10:39 AM
#1

Nyårsafton.  Eftertanke och förväntan. Nu ser vi fram mot ett nytt, spännande år.  Gott Nytt 2019 önskas alla connemaravänner!

GE
12/31/18, 3:09 PM
#2

Gott Nytt År!

RC927
12/31/18, 3:49 PM
#3

Gott Nytt År! Årets sista fodring var i morse. Efter det en ridtur, gick bra trots ett litet ryggskott. Får önska ett mer normalt 2019🥂🎉

Kjerulfia1
12/31/18, 4:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Gott Nytt År från mig, Vanessa och Melody. Vanessa är nu helt hemmastadd och börjar ta utrymme i stoflocken, men får sina åthutningar av flockens äldsta med jämna mellanrum. Är man minst ska man veta sin plats. Melody har under året utvecklats jättemycket och vi har skippat både martingal och bomull i öronen. Vi kan nu rida krumelurer överallt utan att det känns som man sitter på en bomb. Just nu är jag mest nyfiken på hur stor hon egentligen är. Spontant känns det som att hon har växt och närmar sig 160. Ikväll är det jag som fodrar så jag hoppas på en att Knivstsborna tar det lugnt med fyrverkerier

Upp till toppen
Annons: