Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 586 ggr
GE
2/12/19, 9:33 AM

God Förmiddag 12 februari

Igår var det vår i luften. Sa mina grannar iallafall. Själv tog jag mig ingenstans eftesom nerven bråkade så pass igen. Idag bättre igen så nytt försök ska det bli. Det ser lika fint ut men lite kallare än så länge.

Ha en bra dag och skriv lite nu så vi inte sjunker igen…

Annons:
RC71
2/12/19, 3:50 PM
#1

Strålande sol och vanlig jobbardag. Hästarna fäller för fullt så visst blir det vår i år också.

liljegren
2/12/19, 4:14 PM
#2

Fixat och donat inne mestadels idag. Gårdsplanen är värsta skridskobanan och med två galna ungar känns det inte så lockande. Vi var ute ett tag o grejade men efter x antal fall och gråt kände jag att det fick räcka. Hjärnskakning är inget som lockar. Ser nu att det smält på rätt bra så imorgon kan vi nog vara ute som vanligt :)

monsterpony
2/12/19, 6:24 PM
#3

Soligt och fint även här. Han med en liten promenad på eftermiddagsfikat, men Valla-hästarna hade redan gått in för dagen.

Trevlig ridlektion i går, men bjässehästen var sig inte helt lik. Svansviftig och snubblig. Kanske vårfällning på gång?

RC927
2/12/19, 8:00 PM
#4

Härligt väder men riktigt skitunderlag! Red i alla fall en timme med solen i ansiktet halva tiden! Mest skritt, och lite trav!

Kjerulfia1
2/12/19, 9:26 PM
#5

Melody är tokbrunstig, vilket visar sig genom att hon är en riktig surkärring på stallgången och gillar INTE när valacken som har boxen bredvid uppställningsplatsen tittar på henne. Han är inget att ha enligt henne. Hennes favvokille i stallet är efter Tornesch, och när de går i hagarna bredvid varandra så hänger Melody nära, nära stängslet och hade hon kunnat ta sig in till honom hade hon gjort det. Så idag fick hon en vilodag och vi kör igång med munkpeppar igen. Det funkade ju fint förra våren. 

Vanessa fick lite hjärngympa när vi tränade tygeltag på den isfria delen av stallplanen. 

Både pållarna fäller för fullt, så man har hår nästan överallt när  man kommer hem.

RC71
2/12/19, 9:31 PM
#6

#5 Melody vill ha en bäbis ;)

Annons:
liljegren
2/12/19, 9:33 PM
#7

#5 tänk så annorlunda det kan bli när dom väljer själva.. Bellis var så tokkär i en halvblodsvalack vi hade inackorderad i Huddinge.. fux med blås o vita strumpor. Den var det nog aldrig ens en tanke på att spara som hingst, även om Bellis nog tyckt att det hade varit en bra idé 😂

monsterpony
2/13/19, 6:52 AM
#8

#5 Melody har smak. Der är fascinerande hur de kärar ner sig i vissa favoriter. Man skulle vilja veta vad de faller för. :)

Upp till toppen
Annons: