Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 573 ggr
Mellanbror2004
2019-02-16 08:42

God HÄRLIG morgon 16 februari

Jag tillhör inte den morgonpigga delen av befolkningen, även om hästarna gjort rutinen till att vakna i alla fall riktigt hyggligt. Just denna dag med en så fantastisk sol över Tungelsta gör att man förstår de morgonpigga. Nynäshamn fortsätter att ha stängt, alla prover negativa, så härligt för min lilla klubb, men de fortsätter att ha stängt ett tag till och så även många andra stall runtomkring,  klokt såklart. Är det någon här som vet något om vad denna farsot kommer ifrån, alltså smittkällan, det är väl ändå jätteviktigt, vet ni något? Strax ridning med Anna och sedan blir det en riktigt släktmiddag här, har gjort en supergod gryta som väntar på dem. Vi är inte så många men tio blir vi i alla fall. Så kul att träffa makens systrar och som norrlänning är gästrum bara något man måste ha, vi har ju så långt till varandra jämt.

Annons:
Kjerulfia1
2019-02-16 08:48
#1

Ja, det är verkligen en härlig morgon ! Idag blir det ridtur på förmiddagen med hela stallgänget. Det kommer känna som värsta ridskolan  😃. Vid lunch bär det av, med nästan hela stallgänget) mot Gottröra för att gå på clinic med Eamon Hickey. Självklart i rena varma kläder. Det ska bli jättekul, speciellt när man har unghäst själv på hemmaplan.

Det är jag som har intag idag så efter clinicen blir det direkt till stallet (och byte till vanliga stallkläder). Efter intaget blir det lite hjärngympa för Vanessa.

GE
2019-02-16 10:46
#2

Ja, underbart är det! Har gått runt parken en med mina nyinköpta gångstavar. Lättare att balansera när jag ska tvinga ner foten i rätt läge. Det tar sig…

#0 jag tror inte det går att smittspåra? Hos många hästar ligger ju viruset vilande i kroppen, och reaktiveras vid annan sjukdom/stress vid tex transport.

Det är väl ungefär som med munsår. Har man herpesviruset i  kroppen dyker det upp som amen i kyrkan vid en vanlig förkylning…

RC927
2019-02-16 12:48
#3

Morgonfodrade och släppte ut. Tretton hästar i stallet, varav sex stycken ska ha täcke. Skönt när det inte är så många. Mallan fäller jättemycket nu! Hittade en backe där det inte var is eller snö och där galopperade vi några gånger! Härligt, det har inte blivit så mycket av den gångarten senaste veckan! I eftermiddag ska jag se på slalom på TV tänkte jag. Imorgon blir det insläpp och kvällsfodring!

Upp till toppen
Annons: