Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 677 ggr
RC71
2/17/19, 9:49 AM

Godmorgon 17 februari

Uppe med tuppen ! Småtjejerna Vendela och Velvet har sovit första natten i egna boxar. Det uppskattades av alla inblandade, ffa av mej som mockar… Dom går tillsammans med sina mammor dagtid och kommer så göra ett tag framöver. Nu kaffe sen får jag se vad som blir gjort i dag . Ha en fin söndag !

Annons:
GE
2/17/19, 9:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Fin dag i Uppsala. Lite kallt dock -1 just nu. Kollade resultaten från Heby på equipe igår. Stort manfall, av 35 anmälda Connemaror kom 7-8 till start. Jag undrar hur arrangören gör en sån här gång? Enligt proppen: Avanmälan kan ske innan 8/2 utan att avgift erläggs. Då var det 300 starter, men sen började raset.  Jag utgår ifrån att de var friska utan vet intyg, och således inte får tillbaka pengarna? Det måste bli som en "walk in the park" tävling (fast trist) för arrangören…

A walk in the park blev det för mig x 2 igår. Nu på väg ut på en ny runda!

Bild från 2012. Den här damen är "still going strong" och vann en klass i Heby igår.

Kjerulfia1
2/17/19, 12:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Idag fick man lite vårfeeling. Uppe med tuppen och släppte ut pållar. Sedan en skogstur med Melody och efter det ponnyridning på stallplanen med Vanessa.

Paloma II
2/17/19, 1:04 PM
#3

Har lite lätt träningsvärk efter gårdagens markarbetespass med Paloma - vi red övningen klockan , jag tycker väldigt mycket upp den övningen då man kan rida så mycket olika vägar 🙂 Becka och Mary har kommit igång med hoppträningen igen och på söndag ska de iväg på inomhusfälttävlan. Med tanke på EHV-1 så stängde jag stallet i två veckor men det har varit öppet sen 8/2 - det verkar ändå har lugnat ner sig med smittspridningen och man får tänka på att inte hålla andras hästar och hänga upp täcket på sargen. Vi har även köpt in en 4 -årig ponny - tyvärr ingen connemara 😉 Han var ej inriden så det blir vårens sysselsättning 🙂

GE
2/17/19, 2:38 PM
#4

#3 Spännande med en ungponny - trots att det inte är en Connemara ;) Vad är det då? Svenskfödd eller import? Härstamning?

Paloma II
2/17/19, 8:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#4 Det är en svenskfödd ponny 🙂 e.IM Claudius RP 178 ( e.FS Champion de Luxe ue. Verona’s Gerswin) ue. Simberg Superman RW 113 uue. Zephyr 829(swb) Mycket welshblod är det i han. Ni får se en bild fast han inte är connemara 😉

GE
2/17/19, 11:23 PM
#6

#5 Han ser jättefin ut! Hur hög? Klassas han som RP eller WPB? Spännande stam, farfar är ju en riktig höjdarhingst som vunnit de stora dressyrchampionaten.

Annons:
Paloma II
2/18/19, 6:50 AM
#7

#6 Han är registrerad som RP och är runt 142 cm. Morfar har lämnat en del hopponnyer så det finns hopp i honom. Vi får se om han blir hopp- eller dressyrponny - det får tiden utvisa 🙂 Det finns även en liten droppe Utrillo- blod (swb) i han som är en favorit hos mig 🙂

Upp till toppen
Annons: