Annons:
Etikettallmänt
Läst 646 ggr
Mellanbror2004
2019-02-18 14:43

God eftermiddag 18 februari 2019

En efterlängtad sol blev grått täcke, blåsigt in i märgen och läskigt halt. Ja, just så där knöggligt och halt som alla någon gång känt när ena benet far i sidled inåt och man stupar, fast nu är det ju pållarna som bär upp en. Tacksam för bra beskydd ett par ggr då vägarna bjuder på precis alla underlag från mysigt mjukt till isknöggel. Efter många turer för att försöka komma fram till skatteverket, med köer som ständigt är fulla och det meddelas efter att du knappat, pratat och tror du är framme vid målet, dessutom har de fyra dagar på sig att svara på ett enkelt mål. Jag lämnade naturligtvis mina synpunkter till en trevlig handläggare, men att under flera dagar vid olika tider, är det för mig mycket underligt att just de fått pris för service eller tillgänglighet. Ärendet var avklarat på två minuter, men tiden att komma fram rör sig om säkert två timmar, nu när jag lyckades komma in i kön, var det bara ca trettio minuters väntetid. Nu ska jag fortsätta jobba utan väntetid, längtar till SOLEN kommer igen!

Annons:
GE
2019-02-18 22:01
#1

Ja, det var en riktigt grå dag. Jag sov bort stora delar av den, så nu är jag pigg som en spigg! Ska passa på att sätta ihop ett tävlingssvep till SCS websida…

monsterpony
2019-02-19 07:57
#2

#1 Ser fram emot nästa svep. De är ett sådant bra sätt att snabbt få lite Connemaraöverblick på vad som händer på tävlingsbanorna. Här var det soligt och fint igår, men idag verkar bli desto gråare.

monsterpony
2019-02-20 20:45
#3

#1 Vilken fantastisk ponny han är Ix de l'Aulne! Maken och jag såg honom en gång gå någon högre klass och maken konstaterade att "han är den enda som verkar veta vad han håller på med". :)

Upp till toppen
Annons: