Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 681 ggr
RC71
2019-03-11 07:44

Godmorgon 11 mars

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vindstilla , vackert och 7 minusgrader .  En vanlig jobbardag väntar .  Tänk att snart halva mars också passerat .  Känns som det är måndag och fredag hela tiden …

Ridsportförbundet har nu släppt på tävlingsstoppet i Stockholm . Jag hoppas bara att hästägare över hela landet inte glömmer bort att tänka smittskydd även alla andra dagar och år oavsett medias rapportering . Har själv precis anmält mej till en gratisföreläsning i ämnet på Ultuna 2 april .  Info finns på UDS hemsida.

Passa på att lära mer i ett ständigt aktuellt ämne !

Ha en fin dag alla 🙂

Annons:
monsterpony
2019-03-11 17:45
#1

Fantastiskt fint vinterväder här med. Några decimeter snö bara så hade det varit perfekt för skidåkning.

Snart dags att dra på sig ridbyxorna för veckans höjdpunkt. Vi får se om det blir jättehästen med prestationsångest och i så fall om han är på lika bra humör som sist för då gick det super. En perfekt halvhalt kan man leva på en hel vecka.

GE
2019-03-11 21:03
#2

Vinterväder var ordet sa Bill till Bull! Jag som vill ha vår och mjukt under fötterna!

Det var ett frivilligt tävlingsstopp vad jag har förstått, en rekommendation att inte åka på tävlingar. Det verkar som att det har tagits på allvar iallafall. Connemarorna från Stockholmsområdets har strukits mangrant. Även från tävlingen i söndags i Gagnef var "08:orna" strukna. Kanske inte så konstigt om de inte har haft möjlighet att träna på flera veckor…

Låter spännande med föreläsningen. Jag har också anmält mig, och  hoppas att jag kan sitta på rumpan i 2,5 timme då.

Upp till toppen
Annons: