Annons:
Etikettlek-och-tävling
Läst 717 ggr
GE
2019-03-13 10:35

Och vem är det här då (3)?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En BIS för länge sen. Några kanske känner igen stoet, andra ägaren? Därför blir det bara den här ledtråden. Hennes "tilltalsnamn" har inte - som man lätt kan tro - med fadern att göra. Det är nog snarare så att det skulle börja på den bokstaven…

Annons:
monsterpony
2019-03-16 07:54
#1

Känns som om det borde vara lätt med den färgen. Så många BIS som inte är skimmel kan det väl inte finnas, men jag får vackert invänta fler ledtrådar…

GE
2019-03-16 15:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

#1 Jag trodde att det här skulle räcka med det jag skrivit. Jag hade inte tänkt komma med fler ledtrådar, men ok då ;)

En lokalutställning på 80-talet. BIS-stoet gick tvåa i klassen, men var den vassaste i BIS-ringen. Stoet som vann hade lite mer att bara på, och orkade inte riktigt på slutet. Res BIS blev hon ändå. Dagen efter gjorde hon sig av med sin extralast fö..

Tänk en stund extra på första ledtråden. Tilltalsnamn betyder inte här smeknamn, utan det är namnet som kommer efter stuterinamnet…

Annette
2019-03-16 20:53
#3

Jag får inte ihop det med namnledtråden men gissar ändå:

BIS-stoet gissar jag är Liljegårdens Honey och det högdräktiga Res BIS-stoet gissar jag är Bonnie Blues.

Kan gissa på utställningsplats när jag ändå håller på, Kläringe 1983?

GE
2019-03-17 08:14
#4

#3 Grattis till andra på raken! Priset är att göra en egen vem är det här-tråd 🏆

Annette
2019-03-17 11:51
#5

Yes 😃!

Det där med att göra en egen blir värre. Jag antar att det inte fungerar med att gissa Shetlandsponnyer 😉?

Skall leta lite och se om jag har några Connemarabilder. Annars kan du väl göra en till, detta var ju kul 🙂.

GE
2019-03-18 00:49
#6

#5 Försök! Man vet aldrig….

Annons:
Upp till toppen
Annons: