Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 399 ggr
RC71
5/13/19, 7:55 AM

Godmorgon 13 Maj

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lite kyligt o grått nu på morgonen men nattens regn var mer än välkommet! Vanlig jobbardag väntar . Sedan hem o kolla lite ston och kanske hinns en genomgång av staketet på en av sommarhagarna göras. Ha en fin dag alla!

Annons:
RC927
5/13/19, 2:10 PM
#1

#0 Vilken härlig bild! Det var lite kyligt imorse! Red en härlig tur på Mallan som var otroligt pigg och bara ville galoppera! Jag satt mest och skrattade! Det är så kul när damen blir som ung på nytt! Hon blev lite sur när jag inte som vanligt lätt henne beta utanför hagen! Försökte förklara att hon skulle få gå över till inbeteshagen på eftermiddagen men jag tror inte att hon förstod!

liljegren
5/13/19, 6:16 PM
#2

#0 jättefin bild! Det händer liksom inte så mycket just nu. Mockar, visiterar, dörrar och vattnar. Men det är skönt så. Inga nyheter är bra nyheter heter det ju ;) börjar bli dags att gå över staketet på betena också.

RC71
5/13/19, 8:14 PM
#3

#1, 2 Tack ! Hann med att få ytterligare en hage klar för utsläpp, skönt! Dom första tre stona börjar bli färdigbetäckta , nr 4 kommer på lördag.

Kjerulfia1
5/13/19, 10:52 PM
#4

From idag kommer hästarna in sent, dvs intag är närmare 21. Jätteskönt att slippa ett kvällspass. Varför skaffa sig mer jobb än vad man behöver? Eftersom det var första dagen med nya rutinen idag så var pållarna lite på tårna vid intag såklart, men det funkade fint. Tänk vad en hötuss kan göra :) 

Melody och jag har tränat på galoppen idag och fattningar. Vi använde en av stockarna på fälten som hjälp och det funkade hur bra som helst. Vi fick till och med till ett byte :)   Vi fick också till fattning utan stockhjälp. Det räckte med att tänka galoppfattning, men man ska absolut inte röra skänklarna, för då tjurar hon ihop, så det är mycket träning för mig att göra så lite som möjligt… Inte lätt det här med en känslig dam i sina bästa år. 

Vanessa fick ledigt idag.

monsterpony
5/14/19, 7:18 PM
#5

#0 Kan bara instämma i berömmet för bilden. Jättefin!

RC71
5/14/19, 8:57 PM
#6

#5 Tack ! Jag är bortskämd med utsikten från min trapp …:)

Annons:
GE
5/15/19, 9:26 AM
#7

Väldigt vacker och stämningsfull bild!

Upp till toppen
Annons: