Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 516 ggr
GE
2019-05-19 06:47

God Morgon 19 maj

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dags för en ny sväng till Jump Club om någon timme. Växlande molnighet och uppehåll igår, men konstigt ljus = svårfotograferat. Jag fick inte så många bra bilder trots att tävlingarna inte var slut förrän i 20-tiden. Missade i vanlig ordning några, men så är det bara. Det går inte att prata med folk och fotografera samtidigt ;)

På ditvägen blev jag också fotograferad - av fartkameran :( Jag brukar sällan köra över hastigheten, och har aldrig blivit fångad förut. Jag var nog uppe i närmare 110 tror jag, men jag vet inte om det var en 90 el 100 sträcka. Väg 55 är ju ett virrvarr av olika hastigheter, men det var iallafall inte en 70 el 80 sträcka…

Örebro Ryttarteam  vann laghoppningen och går vidare till finalen på Strömsholm. Två Connemaror i laget, Idylle och Lowerybane Diamond. Ev en till - papperslös.

Annons:
RC71
2019-05-19 08:03
#1

Bara 2 mm fick vi i natt . Stor besvikelse. Nu frukost och sedan vara ponnychaufför åt Verdi och Ida . Ha en fin dag !

Kjerulfia1
2019-05-19 10:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6
#2

Inget regn här… idag blir det en lugn tur för Melody och sedan fortsättning på följetongen att mocka hage. 

Igår löshoppades både Melody och Vanessa, och jag fick hjälp av  J som hade med sig sina ponnybarn, där den äldsta var riktigt bra bakom kameran. 

Både M och V skötte sig ok, men det är svårt att få till bra avstånd, speciellt för M.  Är det lite för kort så tar M allt på studs med för avlånga språng. Igår hoppade hon av lite tidigt ett par gånger så i praktiken var det då som om hon hoppade en jättebred vattenmatta. När M hoppar ska ju allt gå så himla fort, så hon behöver lära sig att ta det lite lugnt. Det är ju ingen tidshoppning direkt. 

Vi ska nog ta ner A från Brantshammar nästa gång så får hon vara ögon.  

Bilderna har jag fått låna av fotografen Agnes Ö.

RC927
2019-05-19 11:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Har varit till stallet och gratulerat vår 29åriga Brolötens Maliner på födelsedagen! Hon fick lite morötter, och jag vet att hon av medryttaren ska få banan dom hon älskar! Nu är jag på väg till Norrtälje via färjorna till Vaxholm. Passar bra att åka den vägen då stallet ligger bara en liten avstickare ifrån den!

RC71
2019-05-19 16:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

En bom som rullade ner för Ida o Verdi i dag . Sedan snabbt hem o prova stoet som kom i går . Brunstig ,så bara o betäcka . En toppad dag om man frågar Verdi :) Kul att ses GE ! Hann tyvärr inte prata med dej så mkt som jag önskade. Hoppas du fått gott om fina bilder på alla under dagen .

GE
2019-05-19 21:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#4 Gott om fina bilder är det ont om, men några ska väl duga till svepet. En kul helg iallafall, och jag har träffat och pratat med många trevliga Connemaramänniskor.

På hemvägen var det totalstopp vid infarten till Säfva RK. Det låg en tillbucklad bil halvvägs ner i diket, och det tog evigheter (50 min) innan de släppte på igen…

Jag gillar den här bilden på Verdi. Speciellt att han viker upp bakkotorna så fint.

Coromant
2019-05-19 21:33
#6

Vi har varit på Säterbyggdens ridklubb idag. China och Sofia startade LC och LB. LC har dom ridit flera med fina rundor men LB var premiär på tävling idag. Första klassen gick jättebra men precis innan innan sista hindret i omhoppningen snubblade hon till och tappade galoppen och fick en rivning. I andra klassen var det en lika bra runda men på näst sista hindret i omhoppningen hoppade hon av stort och fick med sej en bom. En jätte lyckad dag med en ponny som älskar att vara med på tävlingar. Så laddad men lyssnar fint på ryttaren.

Annons:
RC71
2019-05-19 22:08
#7

#5 Ja den var fin! :)

Upp till toppen
Annons: