Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 454 ggr
RC71
2019-05-20 08:24

Godmorgon 20 maj

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vanlig jobbardag väntar. Verdi är tillbaka hos sin ryttare och alla förutom två ston är ute på bete . Ovanligt lugnt på gården för stunden med andra ord . En del moln men något regn vågar man väl inte hoppas på. Önskar alla en fin början på veckan! (Castle Snowflake till vänster hälsar på en något skeptisk Carnaby Flash Sparrow.)

Annons:
GE
2019-05-20 12:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Inget regn här heller. Varmt & kvavt är det, så en åsk-regnskur vore välkommen! Det här måste vara sötaste ekipaget på Jump Club i lördags. Connemara 130 cm över havet med tre äpplen hög ryttare 9 år. Nån dag när jag har tid ska jag ta bort de störande objekten i bakgrunden också ;)

RC71
2019-05-20 16:32
#2

Jättefina :)

monsterpony
2019-05-20 17:02
#3

#1 Man kan inte direkt beskylla den för att ha markbunden galopp! Fint ekipage.

Mellanbror2004
2019-05-20 17:39
#4

Du är så duktig Gerd! Det har ändrat sig enormt från det när man var barn eller ung tonåring. Barnen har jättefina ponnyer, är fredade från tip till tå, men dyra saker, rider jättebra många ggr ich mindre bra ibland. Msn inser att det satsas rejält på en del barn. Naturligtvis ör det nog inte så många procent av det stora antalet ungar, största delen gör nog sim man gjorde själv, var jämt på ridskolan. Den enda ponnyn vi hade ägdes av byggmästarens dotter och vi var gröna av avund, dessutom var hon inte då ofta där och för stor för sin pålle. Det var på ridskolan jag kom i kontakt med min/vår ras, två tanter på trettio år hade var sitt skimmelsto, jag hade aldrig sett så vackra hästar. Nen visst har det ändrats och man förstår ibland att uttrycket rikemansport används. Tror inte det kan bli gulligare än så som ditt foto visar. Har haft en mycket bra dressyrträning, så länge sedan, efter stängda ridhus blev min tränare riktigt sjuk i vattkoppor och känner sig riktigt trött än. Vilket väder 😁

Mellanbror2004
2019-05-20 17:41
#5

Stressade såklart.

Mellanbror2004
2019-05-20 18:23
#6

Dressade, inget mer skrivande på tel

Annons:
GE
2019-05-20 21:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

#4 Andelen såna här bussar har ökat markant de senaste 10 åren. Så visst satsar de som har ekonomisk möjlighet, men det är inte säkert det blir bättre för det. Dyra ponnyer går på sina gamla ryttare ungefär ett halvår, men sen brukar det ta stopp. Så det räcker inte med att bara ha pengar, det ska till en ryttartalang också.

Träffade en "gammal" ponnypappa på Jump Club. Hans döttrar tävlade ponny när Fenella började tävla 2012. Nu tävlar de stor häst och kör själva, men då körde han omkring dem i en gammal och rostig buss (fd slaktbil).  Synnerligen opimpad skulle jag vilja påstå, men det gick bra för döttrarna ändå…

Kommer du ihåg vad de två Connemarastona hette?

GE
2019-05-20 21:31
#8

#3 Eller hur :)

GE
2019-05-20 21:45
#9

Kom på att det var bäst att ta ner bilden och maska registreringsnumret. Det räknas ju som  en personuppgift, då ägaren kan spåras på det.  Så fånigt överdriven är GDPR!! Ponnyn har jag däremot samtycke att visa publikt :)

Upp till toppen
Annons: