Annons:
Etikettavel
Läst 438 ggr
Mellanbror2004
2019-05-21 07:35

God Morgon 21 maj

Vilket väder! man tror inte det är sant när man slår upp korpgluggarna. Vi hade nästan tjugo i går på kvällen när de kom in.

Tyvärr kommer jag inte ihåg stona. Jag har dock ringt Inger Svanberg för flera år sedan då jag tänkte skriva ngt till vår tidning, men det blev inget av. Hon hade massor att berätta och mina minnen var inte alltid riktiga. T ex så såg vi hästarna i Junsele där hon bor? när vi cyklat dit på ridläger, åtta mil på en minicykel? och inte på ridskolan i Sollefteå som jag mindes, jag mindes att de trailat dit men hon hade aldrig ägt något släp. Det var kanske så att jag tror nog vår snälla ridlärare hade ordnat utflykt dit, till hennes stall. Hon berättade också att hon fick två eller tre föl och mitt minne är att stona såg ut lite som Lindas Vanessa. Jag minns bara att jag var helt förtrollad av deras huvuden. Det blev ett långt telefonsamtal och jag hann inte alls skriva ned det som jag tänkt. Hon var naturligtvis som alla vi som älskar dem, hon hade så mycket att berätta.  Har ringt till henne för något år sedan men lyckades inte få kontakt, så på den vägen är det. Tänk att det blir 23 grader i morgon, då blir det skogen för hästarna, för där är det alltid lite blåst uppe på kullen.

Annons:
GE
2019-05-21 10:10
#1

Haha, det där kan du göra en Kluring av :) Bring it on! Var bodde stoägarna?

Mellanbror2004
2019-05-21 14:47
#2

I lilla orten Junsele i Ångermanland, Västernorrland. 😃Har inget minne att vi vid besöket såg något föl, men det bör ha varit i början av sjuttiotalet, dvs jättelänge sedan

GE
2019-05-21 19:55
#3

Är Svanberg flicknamnet? Måste ju gå att hitta som uppfödare om det var rasrena föl. Det finns ju inte så många hingstar att välja på om det var tidigt 70-tal…

RC71
2019-05-21 21:06
#4

Puh ! För varmt för mej i dag . Man ska väl inte klaga men 26,5 är för mkt att jobba i . Lite betäckt har det också blivit. Glad jag har en hingst som gillar att åka och springer upp på lastbilen själv.. Han står hos sin ryttare 10 min bort så jag hämtar honom vid behov för att även träningen ska fungera . Lite pyssel men funkar bra så här långt .

Mellanbror2004
2019-05-22 07:43
#5

#3# Kommer jag ihåg henne rätt så var det Inget Svanberg då men har ingen aning om flicknamn tyvärr, utan hon var nog gift redan.

GE
2019-05-22 19:04
#6

Tänker att de hennes sto kanske kom via Lunde i Matfors? Han köpte ju ett antal ston, bla från Värnberg. Men de kan ju ha köpt stoet själva också…

Annons:
Mellanbror2004
2019-05-23 13:59
#7

Jag ska försöka söka lite nästa vecka.

Upp till toppen
Annons: