Annons:
Etikettallmänt
Läst 390 ggr
Mellanbror2004
5/23/19, 2:09 PM

God em 23 maj

Idag kom lite efterlängtat härligt regn och dämpade damm och flygande alpollen i mängd. Igår hoppade vi mitt på dagen, blev totalt slut och så även Opalen så vi kortade ner tiden, då det inte var någon mening. Jag skulle naturligtvis tagit in honom några timmar att vila innan, då de gick i skogshagen. Han är ju dammkänslig och det kändes bäst så,  men man lär sig. Han har i alla fall lärt sig att taxera och nu blir inte de små hindren så enorma, utan man kan följa med. I morgon bitti far jag och en vän på träningshelg, ser verkligen fram emot det. Så Aran får sova inne natten innan. Nu har ju värmen blivit normal igen. så skönt faktiskt, ha en bra helg ni andra med, gillade Lottas gårdagsinlägg , så kände vi oss igår efteråt, helt slut när man var klar med allt o m backen upp till huset var tung. Vilket jobb du lägger ner Gerd på hemsidan, hurra för det!

Annons:
liljegren
5/23/19, 3:17 PM
#1

Här har det kommit regn sen på fm och det ska regna resten av veckan. Underbara nyheter tycker jag. Känns lite lugnande inför sommaren. I år har vi ett lite lyxigt problem då vi blivit erbjuda mer beten än vi behöver. Har tackat och tagit emot med rädslan för förra året så jag får väl se om vi delar upp grupperna i färre ponnyer så kan de gå i hagarna längre

RC71
5/23/19, 7:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

9mm . Så efterlängtat! Man riktigt ser hur naturen sätter fart igen . Ganska lugn dag . Verdi har varit hem o vänt . Sur fröken bet honom i näsan så han fick lite havre och sedan upp på lastbilen igen . Flingan har börjat fylla i juvret så smått . En månad kvar till fölning, så det är ju enligt skolboken. På tisdag kommer veterinären och ultraljudar dom första stona . Alltid lika spännande!

Kjerulfia1
5/23/19, 8:52 PM
#3

12 välbehövliga mm regn fick vi idag. 

På eftermiddagen var det dags för ponnypedikyr. Som tur var hade pållarna bara varit i gräsdelen av hagen under regnet så leriga fötter lyste med sin frånvaro.  

Efter pedikyren så tömkörde jag Melody. Vi tränade på övergångar mellan trav och galopp. Ponnyn var piggelin och med på noterna. Det gick riktigt bra.

Upp till toppen
Annons: