Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 510 ggr
RC927
6/1/19, 12:20 PM

God eftermiddag 1/6

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ute i stallet tidigt och red en tur på Mallan! Sen var det betessläpp! Först var Mallan inte så snabb när vi skulle ut ur stallet, sen fattade hon och började jogga! Hon stannade till vid varje grind till hagar där hon förut gått på sommarbete( har stått här i 19 år). Sen jogg igen! Äntligen framme vid hagen, där hade hon inte gått på kanske 15 år, en kort galopp och sen mulen i marken. Pemberley går också i den hagen och efter ett tag gick hon och hälsade på mamma!

Annons:
Kjerulfia1
6/1/19, 2:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

#0 visst är det roligt hur de känner igen sig! 8,2 km med mycket trav och galopp blev det för Melody idag. Hon var riktigt riktigt fin 💗. Jag blir så lycklig över en tur som den idag. Sedan att hon hoppar högt för kråkan i gräset, det får man leva med. Bilden visar hur vi red. Vanessa tömkördes och idag jobbade vi med ledande töm, och tränade på galoppkommando. Det funkade fint. Hon hittar en fin unghästform till och från så det här bådar gott. Nu får hon några dagars ledigt. När jag var klar så började det droppa, mycket lägligt.

liljegren
6/1/19, 4:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Slut som artist. Gwen behagade föla imorse hagen efter att jag vakat under natten när jag i all hast skulle till veterinären med en katt som blivit biten av räven. Jäklarns massa stygn och antibiotika. Skylark var dessutom halt och efter konsultation med mormor har jag lindat och han får vila på box över natten. Arwen, som fölet ska få heta, är en söt liten dam. Hittills har allt flutit på bra för mig och dotter. Hann upp o se Cherstin på utställningen också. Glad över mitt team här hemma och hur allt funkar när det kör ihop sig.

liljegren
6/1/19, 4:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Cherstin

Kjerulfia1
6/1/19, 5:07 PM
#4

#2  Men vad söt hon är !  Gwen får verkligen fina föl med Skylark :) 

Vad skönt att allt ändå funkar under en körig dag.

liljegren
6/1/19, 7:37 PM
#5

För mor och dotter ska det ju stå haha

liljegren
6/1/19, 7:38 PM
#6

#4 Ja dom är en bra kombination. Sigrid har koll på bra matchningar :)

Annons:
GE
6/1/19, 8:29 PM
#7

Den 1:a av 100 sommardagar går mot sitt slut. Vädermässigt ingen höjdare med regn och blåst och ingen värme heller. Ska inte klaga på regnet dock…

#2 Grattis till fina Arwen, och beklagar de övriga. Hoppas båda blir friska snabbt!

RC71
6/1/19, 10:11 PM
#8

Tillbringat större delen av dagen i lastbilen. Logistiken fungerade perfekt och alla hästar är där dom ska utan problem. Det var stora pölar på stallbacken nu när jag kom hem . Ytterligare 13mm har vi fått i dag . Någon som har resultaten för connemarorna från Roslagens utställning?

liljegren
6/1/19, 11:09 PM
#9

Cherstin fick 77787 Dom andras rader är jag osäker på.

Upp till toppen
Annons: