Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 677 ggr
Kjerulfia1
2019-06-03 07:57

Godmorgon 3 juni

Ny vecka, nya utmaningar (mina känns ju små om man jämför med Liljegrens). 

Melody drog av sig en framsko i skogen igår. Det känns ju alltid lagom kul. Nu är hon ju ingen ömfotad ponny, eller visade någon hälta, men det såg inte ut att vara så mycket kvar att spika i enligt mina lekmannaögon😭, så hon får kanske gå barfota tills vårt Smålandsäventyr börjar. Vi får se vad hovslagaren säger när han kommer. 

Jag ska springa Vårruset på onsdag, så igår tränade jag för första gången på 7 år. 2 km blev det i de nya springskorna. Men jag har hört att man ska vila sig i form, så det kanske blev för mycket? 😎

Idag blir det nog lite tömkörning för Vanessa, om det inte finns någon i stallet i kväll som vill ha lite sällskap, då blir det en tur ut.

Annons:
liljegren
2019-06-03 09:46
#1

Härlig morgon. Arwen leker och jag sitter på första parkett vid frukosten. Ska roa mig med läkarbesök, jaga länsstyrelsen och veterinär idag. På lördag ska dom ha rullskidelopp igen. 200 starter. Frasen "Jag hoppas du kan leva med det" kändes lagom sympatisk. Tydligen ska man ha tillstånd från länsstyrelsen för att anordna sådana aktiviteter så jag tänkte kolla om dom verkligen har det samt framföra olämpligheten i den på denna sträcka.. det är inte bara vi som har djur längst med vägen här ute. Vi har ju iaf förmånen att ha så pass stora hagar att hästarna inte behöver stå precis vid vägen men det är några som inte har det.

Kjerulfia1
2019-06-03 11:27
#2

#1 Vägen är ju väldigt smal och kurvig också ! Tänk om de skulle "råka" möta en traktor eller lastbil 😉 

Gittan är rullskidesäker iaf. Vi har testat det uppsutttet.

GE
2019-06-03 13:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

#1 Du kan väl visa röntgenbilden för LS, och säga att tanten halkade i lösgruset och så onödigt bröt armen när hon försökte komma undan galningarna ;)

Har jobbat i natt - några kronor närmare ny kamera :)

liljegren
2019-06-03 15:16
#4

#2 tror förra årets upplevelse satte sina spår.. flera av ponnyerna blir på helspänn när dom kommer numera.. och 200 är ju helt galet.. Tydligen tävlar dom om pengar och då försvinner allt vett.. Typ åka på höger sida osv.. #3 Ja.. jag hoppas slippa återuppleva samma händelse i år.. Inget tillstånd hade dom hos länsstyrelsen iaf. Han var lite intresserad av vad föreningen hette och han tyckte jag skulle kontakta polisen o kolla om de fått tillstånd av dem för tydligen ska man söka hos både lst och polis.

Kjerulfia1
2019-06-03 18:29
#5

#4 hejja 😀

Mellanbror2004
2019-06-03 21:16
#6

Har haft en underbar träning med Aran. Hästar är följsamma och det går alldeles utmärkt att promenera från flocken på kvällen för att sova inne, när vi har träning nästa morgon. I kväll hämtade jag Opalen. Känns som ett bra sätt för oss. De har ju varit samma lilla flock i ett decennium och är en så fin familj.

Annons:
Upp till toppen
Annons: