Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 462 ggr
RC71
2019-06-05 08:06

Godmorgon 5 juni

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Strålande vacker morgon . Det är så grönt ute så det nästan gör ont i ögonen :) Vanlig jobbardag väntar . Hästarna har härliga dagar på betet nu . Väldigt lite insekter än så länge ..

Annons:
Kjerulfia1
2019-06-05 14:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Melody hälsar att det var konstigt att få gå ut i sjukhagen när alla kompisarna fick äta gräs. Jaha, skulle det ridas nu på morgonen, du är knasig matte. Jag som alltid kommer när du ropar 🤗👼…

liljegren
2019-06-06 00:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Vi sköter två beten åt kommunen med våra får. Det är riktigt mysiga hagar. Hade gärna varit får i den ena i alla fall. Idag kändes den riktigt lyxig med egen badplats ;) synd bara att fåren inte uppskattar den. Väntar på ett föl jag tror dröjer lite till. Halvblodet lämnade vi iväg på inridning då jag inte är sugen på att ramla av 170 häst när jag inte ridit på så länge. Han sköter sig fint så det ska bli kul att få hem honom i månadsskiftet. Var och hämtade hö igår för att dryga ut till de som går in. Fölstona och sen stackarn som är förvisad till box och lugn hagvistelse tills iaf på tisdag. Vi slår ju gräs också för att inte behöva beta in igen men kan vara bra med lite torrt i magen. Fölstona äter snällt upp men det är ju inget de kastar sig över när de gått och ätit hela dagen. Det är roligt hur olika dom är. Fenella är riktigt trygg och ligger utsträckt när hon sover. Gwen håller/höll oftare koll och har/hade inte samma avslappnade stil när hon låg.

Upp till toppen
Annons: