Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 577 ggr
RC927
6/6/19, 7:25 AM

Godmorgon 6:e juni

Härlig morgon dagen efter studentfirande i Uppsala! Idag blir hästaktiviteten att åka och titta på en travtränaranläggning utanför Enköping! Mallan sover djupt när hon får komma in och vila från betet!

Annons:
RC927
6/6/19, 7:26 AM
#1

Videon la sig som en länk?

RC71
6/6/19, 8:42 AM
#2

Vilken anläggning ska du till? Härlig morgon . Sitter just nu på gräsmattan och lyssnar på fåglar och värpande höns . Kommer ett nytt sto till Verdi i dag men för övrigt en relativt ledigt . Ha en fin nationaldag alla !

RC927
6/6/19, 10:00 AM
#3

#2 Hårby Gård; Mattias Djuse.

Kjerulfia1
6/6/19, 1:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Vi fick göra en blixtvisit till Småland för att fixa lite nedblåsta träd… Tur att man har goda vänner som kan akutpassa hästarna under tiden.

RC71
6/6/19, 1:20 PM
#5

#3 Ok . 12 minuter från mej 😊.

Paloma II
6/6/19, 6:56 PM
#6

Idag har vi varit på Sundby gård och Becka och Mary har tävlat LC och LB. 30 plusgrader och strålande sol gör att vi alla var möra när vi kom hem. I LC: n kom det fyra och i LB blev det två stopp. Alla placeringar är en bonus, fokus nu när vi är på tävling är att få en bra galopp, att behålla galoppen och rida genom svängarna ( hemläxa ifrån tränaren). Som tränaren sa ”träna på att tävla” därmed släppte all press och glädjen kom tillbaka 🙂 Mary har under våren blivit modigare och hon och Becka förberedds för större uppgifter med hjälp av deras duktiga hopptränare. Allt börjar falla på plats igen efter den långvariga svackan. Största grejen i år att vi kommer åka till Granngården Riksmästerskap - vilket ska bli superskoj. Paloma och jag har hittat en ny dressyrtränare som blev ett lyckokast 🙂 Jag har hittat hem i min ridning, den ridningen jag lärde mig många år sen och Paloma har utvecklats så mycket på två månader. Hästarna har kommit ut på gräs och vissa inackorderade är släppta på bete- en lite lugnare stund tills jag kom på allt som ska göras. Sommaren är den mest hektiska tiden för oss med alla utomhusprojekt, hästtävlingar och yngsta dotterns fotbollscuper och matcher. Hoppas ni inte smälter bort i värmen, nu blir det lite stalljobb efter gomiddagen och rabarberpajen som maken gjorde idag. Ha’ det så gott ☀️

Annons:
Upp till toppen
Annons: