Annons:
Etikettallmänt
Läst 369 ggr
Mellanbror2004
2019-06-27 10:49

God fm 27 juni

En härlig och frisk dag idag med blåst efter toppenregn. Har jobbat med stallet i många dagar nu och pållarna ser till att skaffa sig en liten kula🙂. Skurat och målat och framförallt tejpat så att jag inte har färg  överallt. Det har blivit en fin lindblomsgrön färg, utefärg har jag fått lära mig av expertisen ska det vara. Idag målning igen såklart och sedan jobb, man förstår att Västerlånggatan svämmar över av turister, så dålig kronkurs vi har och värre blir det tyvärr för oss. Vi cyklar morgon och kväll då grannens hagar är skilda åt och de får bara beta halva dygnet. Hoppas vara klar efter helgen, inte det roligaste arbetet men stallet och transporten var i mycket stort behov. Mossa på taket på släpet pga av växtligheten runt omkring och lat ägare och förra året med foderbristen hade jag hö på pallar precis överallt så det var absolut nödvändigt. Min ena tränare är med sin dotter på fälttävlan i Polen och hyggligt väder gjorde att jag tog tag i detta, roligt att se en vit transport igen.

Annons:
RC927
2019-06-27 13:21
#1

Vad duktig du är! Nu fick jag lite dåligt samvete, skulle också behöva tvätta min transport! Fast kanske är det bra att spara på vattnet på gården där hästar och transport står!

Upp till toppen
Annons: