Annons:
Etikettallmänt
Läst 340 ggr
Mellanbror2004
7/14/19, 2:59 PM

God dag 14 juli

Vi firade franska nationaldagen med några rejäla getingstick efter en bra egen träning. Vi vände uppsittningspallen på volten och i ett huj var Aran och jag mitt i en getingsvärm. Han klarade sig men jag har några snygga svullnader på ryggen, men inte så farligt trots allt .

Annons:
Kjerulfia1
7/14/19, 10:15 PM
#1

Idag mjukade Melody och jag upp med 1 mil på grusväg tillsammans med grannbarnet på sin B-ponny irl imp (med stam, ingen connemara). Grannmamman hängde på med cykel. Mycket trav, ingen galopp den här gången, det kändes annars bra, det var lite synd, men det får vi ta nästa gång. 

Det blev lite rumphugget ibland och inte riktigt som vi tänkt oss eftersom det fortfarande är en del omkullblåsta träd som ligger över grusvägarna. De flesta kunde vi ta oss över, men det var några som gjorde att det blev fram och tillbaka istället för en riktigt rundtur.  

Bromsarna har kommit och som pilot kan jag meddela att det blir lite konstigt när ponnyn försöker bita bort en broms på rumpan eller under bakre delen magen när piloten sitter på. Jag är imponerad av ponnyns balanssinne, men mitt ben kommer ju lite i kläm 😃

Upp till toppen
Annons: