Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 505 ggr
GE
2019-08-24 08:53

God Morgon 24 augusti

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Förra veckan översvämmades FB av vackra vita Connemaror. Den här bilden fick jag från Irland häromdagen. Nästan befriande att se en helt vanlig och lortig ponny i sin naturliga miljö. Ett äldre sto (21) som fått ett antal föl. Lite sänkt i ryggen och lågställd, men bilden är tagen med mobilkamera, och del såna förvanskar bilderna ganska mycket. Hur som helst en söt ponny.

Trots alla fina bilder och filmer från Clifden Show sitter filmsnutten om ungponnyn som jagades av piskfösaren på löshoppningen fast i bakhuvudet på mig. Man kan undra om den enda de fick tag på var en arbetslös lejontämjare? Förstår inte att ägaren lät det fortsätta! Eller så var det ägaren? Tråkigt att se i vilket fall! Det där sitter inte bara fast i bakhuvudet på mig. Det lär det göra på ponnyn också!

Annons:
RC71
2019-08-25 13:32
#1

Anledningen till att jag roar mej med annat när löshoppningen pågår. Det har tyvärr varit ännu värre än vad det är nu men fortfarande finns mkt mer att önska . Stressade ponnyer som piskas runt på alldeles för liten yta . Personligen har jag som sagt valt att bojkotta detta evenemang och jag önskade att fler gjorde det samma i stället för att klaga i kulisserna.

GE
2019-08-26 13:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

#1 ja det är väl det enda att göra. Det går ju inte an att bojkotta hela Clifden Show ;) Jag förstår inte att de lade upp den filmen ens, bara det tyder på okunskap, men det var bra för att många reagerade på den. Kanske fick de en tankeställare? 

Jag var väldigt nära att skriva ett inlägg själv, men kunde hålla fingrarna i styr. Det jag såg hade räckt, men jag var inte där och hade inte hela bilden, så jag avstod.

Ang färgbeskrivningen i den fina reklamfilmen om rasen. Vad är det för skillnad på palomino och dark-eyed cream undrar en som bara läst grundläggande färglära?

Och varför står inte blue-eyed cream med? Har de skrivit fel och menar blue-eyed, eller vill man fortfarande inte veta av de blåögda? "Colour can be grey, black, bay, dun with occasional roan and chestnut, palomino and dark-eyed cream"

Bild: #whataboutme frågar den här fröken ;)

monsterpony
2019-08-27 07:03
#3

Om jag har förstått rätt kan ljust gulbruna betecknas dark eyed cream.

Upp till toppen
Annons: