Annons:
Etikettallmänt
Läst 381 ggr
Mellanbror2004
2019-09-25 09:23

God Morgon 25 september

Ser att det är en vanlig löneutbetalningsdag idag och det märktes tydligt på affärerna igår kväll, tomt på folk och mycket enkelt att handla efter jobbet.

Efter en helt underbar vecka i Kroatien landade vi direkt i hösten här hemma. Borta bra men hemma bäst, men så skönt att bara vara helt ledig och sätta sig till dukat bord jämt.

Det blev hovslagare direkt hemma och faktiskt så märktes att det var skönt att komma in i sitt lilla stall igen. Vi har haft frost ett par nätter nu, men det är ett härligt väder att rida i på dagarna med sol och blåst. Vårt lilla badrum börjar också så sakteliga komma tillbaka men i betydligt snyggare outfit, och med det bekvämligheten. 

Till helgen blir det Tierp och träffa Camilla som tipsade på tömkörningsträning för Ove Stenson, även om jag känner mig rätt trygg så finns det alltid människor som lotsar en längre fram i kunskapen.

Klippmaskinen får nog också jobba lite innan, roligt att se hur olika de sätter päls. Yuppie har tät och rejäl päls, Aran blir långhårig men inte så tjock och Opalen landar lite mot halvblodet. Det finns ju några bra ord ang klippning, för sent, för sällan men slutklämmen har jag tyvärr glömt, kanske för mycket? :).

Annons:
Coromant
2019-09-26 07:51
#1

Vi börjar komma i ordning på gården. På måndag kommer vårat hus. Vi har bott några veckor hos Mikaela med familj, mysigt men skönt att få sitt eget. På lördag blir det Tierp med Chalmer som Anki skrev om, det brukar vara så kul där. Rekommenderar verkligen att åka dit. China ska tillbaka till kliniken imorgon, hittills har det varit positivt varje besök så vi hoppas på det igen. Vi har också skaffat oss ett shettis sto som heter Favi, hon är jätte trevlig.

Upp till toppen
Annons: