Annons:
Etikettunghästar
Läst 1056 ggr
liljegren
1/1/20, 10:21 PM

Ungponny 2020 (f 2017)

Här tänkte jag skriva lite om mina två treåringar och deras utveckling under året, vi får bara hoppas på att jag kommer ihåg att väl skriva också. Ni andra med jämngamla ponnyer får gärna skriva i tråden och ni mer äldre - skapa gärna en egen så det går att följa er där :)

Annons:
liljegren
1/1/20, 10:26 PM
#1

Liljegårdens Eowyn E. Skahanagh Skylark u Gräns Gwendolyn - Gräns Roeson Fröken hårfager var på en utställning under hösten. Vi får se om det blir en till under våren/sommaren men planen är att delta i treårstest i augusti. Sadeltämjning under våren och sen får vi se om det går att hitta lämplig ryttare. Tanken var att spara henne. Mormor är väldigt förtjust i henne. Men hon har ju fått en lillasyster så jag får se hur jag gör.

liljegren
1/1/20, 10:31 PM
#2

Liljegårdens Festy e Skahanagh Skylark u Fainleog Fenella - Grange Flynn Sparrow Är man lite för snäll riskerar man att bli snaggad av polaren och då får man inte åka på utställning. Manen har förhoppningsvis vuxit ut lite tills nån utställning under våren. Vi behöver träna på att åka iväg inför treårstestet i augusti. Han är snällare än snällast som sagt så med lite morötter tror jag inte det finns så många bekymmer i hans värld.

liljegren
1/11/20, 9:52 PM
#3

Eowyn har idag löshoppat i ridhus för första gången i sitt liv. Hon skötte sig fint på alla sätt och vis men trött blev hon. När vi skulle hem var hon inte superpepp på att åka låda så efter att hon tydligt visat att hon inte tänkte åka tog jag fram longerlinan och la om rumpan. Hon såg både snopen och förnärmad ut och traskade in relativt omgående med en blick som sa ungefär "ska du hålla på på det där viset kan du stå här ute själv".

liljegren
1/11/20, 9:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4
GE
1/13/20, 8:31 AM
#5

Festys tur nästa gång? ;)

liljegren
1/13/20, 9:56 PM
#6

#5 jajamensan :)

Annons:
liljegren
1/27/20, 10:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

I söndags fick Festy springa i löshoppningsringen. Han undrade vad vi höll på med egentligen men han gjorde så gott han kunde. Det blir han som får åka nästa gång igen då han är lite mindre berest än Eowyn så bara själva resemomentet blir en träningssak, även om han uppför sig mer än väl.

Upp till toppen
Annons: