Annons:
Etikettunghästar
Läst 1318 ggr
Kjerulfia1
1/5/20, 3:06 PM

Ungponny 2020 (f 2015)

Tja, då startar jag en tråd för våra 5-åringar. 

Långarnö Vanessa (e: Castle Verdi u: Innellan Alice ue: Oisin). 

Planen för våren är att prinsessan ska ridas ordentligt och hoppas in.

Annons:
Kjerulfia1
1/26/20, 5:22 PM
#1

I helgen har Vanessa fått traska över bommar när vi  tömkört.  

Det var jättekul hälsar hon. Det är mycket roligare att vara på banan när det är grejer där som man ska kryssa mellan eller gå över.

monsterpony
1/27/20, 6:20 AM
#2

Heja Vanessa!

Kjerulfia1
2/15/20, 7:17 PM
#3

Efter två veckors vila så fortsatte vi med bomövningar på töm idag, och dagens mål var att trava över bommarna, vilket gick galant. Det märktes att det trillat ner lite poletter under den här tiden. 

Jag har lite svårt att få till bra avstånd mellan bommarna för henne, så vi får trixa lite till.

Kjerulfia1
2/29/20, 5:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Vi fortsätter att träna på och varvar tömkörning med ridning. 

Idag blev det en skrittur med trygga hagkompisen Amoorina. Imorgon blir det första träningen för Fröken. Det ska bli jättespännande. Melody med medryttare ska träna samtidigt så vi blir inte ensamma vilket jag tror uppskattas av V.  

Det här att rida själv utan hästkompis tränar vi också på. Det är ju lite jobbigt att inte ha någon hästkompis med sig tycker V.

Kjerulfia1
3/14/20, 6:40 PM
#5

Idag har skolan fortsatt, och vi har hoppat två is/vattenfyllda diken, samt en trädstam i skogen. Hon var lite tveksamt till det första diket, men när både Mino och Melody hade skuttat över så fanns det ingen tvekan att ta sig över. När vi skulle hoppa trädstammen tog vi rygg på trygga Mino, och det gick jättebra. 

Förövrigt fantastiskt härligt med strålande sol när vi var i lä. Vinden var annars jättekall….

Så nu får man väl säga att fröken är inhoppad 😂

monsterpony
3/16/20, 7:13 AM
#6

Tur att det finns kompisar som hjälper till när det är lite läskigt!

Annons:
RC71
3/19/20, 6:42 PM
#7

Ni är jätteduktiga !🙂

Upp till toppen
Annons: