Annons:
Etikettgod-morgon
Läst 374 ggr
liljegren
1/6/20, 6:40 PM

God kväll 6/1 2020

Trött på dåliga gummistövlar. Köpte ett par från tretorn för 899 spänn.. 1.5 månader senare hade dom spruckit båda två. Sköter dem så gott jag kan men jag måste ju kunna använda dem!? Mina dubarrystövlar har krympt i fötterna.. eller så har fötterna ändrat form efter senaste graviditeten. Nån som har tips på bra stövlar? Dagen idag har passerat som vanligt. Hästar ska ha mat, det ska mockas och visiteras. Planerat för att åka och löshoppa på lördag.

Annons:
Kjerulfia1
1/6/20, 6:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#1

#0 Du måste väl kunna reklamera dom (om du orkar) om  de inte håller längre ?

Så här sista dagen på ledigheten har båda ponnyhästarna fått motion. Vanessa fick miljöträna "platån", lite villanära ridning med nyttig klättring och travpass tillsammans med trygga Amorina. 

Det blev ett travpass på vallen nedanför hagarna för Melody. Hon skötte sig super och hade gärna sprungit mer, men det får bli en annan gång. Jag tror hon var mest glad över att underlaget var så pass fast att det gick att springa utan att halka omkring, eller få vatten på magen. 

Hagen börjar torka upp så smått efter att den mest sett ut som en insjö under flera veckor. Hästarna har torra delar också som tur är.

liljegren
1/6/20, 9:17 PM
#2

Jo dom är reklamerade.. men vet inte vad jag ska ha på fötterna nu :/ allt blir ju blött.. får ta mig in till swedol o se om dom har något mer hållbart.

RC927
1/7/20, 1:42 PM
#3

Jag har hasat runt i ett par gummistövlar, storlek 43 ett tag! Har fått en öm hälsena, tyvärr! Måste ha för stort på fötterna! Stövlarna har tillhört min svärfar som jag aldrig träffat, han dog 1972! De har använts lite sedan dess, men inte torkat för då blir det ju lätt veck och hål. Sulan är rätt nednött, det är det sämsta med dem! Det var nog väldigt bra kvalitet det!

Upp till toppen
Annons: