Annons:
Etikettallmänt
Läst 414 ggr
Coromant
2020-01-19 06:44

God morgon 19 januari

Igår hade vi årets första WE träning jag och Chalmer. Jätte roligt att komma igång igen. Vi tränade på bron, två och tre tunnor. Det underlättar så mycket att kunna träna hemma. I dag ska sätta ny stolp och tråd i en hage vi inte har använt ännu och hämta ett lass halm. Även om jag saknar snö och är trött på lera så kan man ju göra gårdsjobb i januari, lite positivt. Ha en fortsatt trevlig söndag!

Annons:
monsterpony
2020-01-19 09:24
#1

Trevligt att vakna till lite dagsljus och klar himmel. Förkylningssymptomen från i går har inte blivit värre, så jag vågar hoppas på att det inte är någon dunderförkylning på gång i alla fall.

Har inlett en lugn söndagmorgon med att njuta av årets första tävlingssvep. Tack för den GE! :)

Kjerulfia1
2020-01-19 14:40
#2

Min förkylning sitter fortfarande i. Den har nu varit i snorfas i flera dagar och det verkar aldrig ta slut ! 

Vanessa fick springa i snöre i morse, en stallkamrat hjälpte till och vi tränade på höger varv, som har krånglat lite granna. Annars verkar framåtbjudningen ha kommit tillbaka vilket är positivt. I vänster varv klarar vi nu både trav och galopp, avsaktning och halt börjar också sätta sig. 

Eftersom jag tänker ta hand om min snorhjärna, så får Melody en vilodag idag. Det får räcka med den motion det blir när jag ska plocka in pållarna för dagen.

GE
2020-01-19 21:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

#1 Varsågod, det var så lite ;) Tur att trettonspelen i Helsingborg går så tidigt. Annars hade det inte blivit nästan något alls. Ännu mindre blir det den här veckan, men snart rullar det igång. Den 15 februari är det tävlingar i Heby. Det ryktas om att ridhuset är ommålat, ljust och fint = fotovänligt, så dit planerar jag att åka. Tävlingen är redan full  och drygt 30 Connemaror ska starta, så det ska bli kul.

Soligt och fint här också, men man ska väl gnälla på något? Det inte speciellt kul att köra mot en lågt stående stark sol, när inte ens solglasögon hjälper.

Fyndade lite på Granngården idag :)

Upp till toppen
Annons: