Annons:
Etikettallmänt
Läst 700 ggr
Punkity
7/10/20, 9:36 AM

Föra rasen framåt utan att avla

Längesen jag var inloggad nu, men har suttit de senaste dagarna och funderat. Förhoppningen är att köpa en connemara igen inom en inte alltför avlägsen framtid (har en connemarkorsning idag) men kan man på något sätt hjälpa till att föra rasen framåt utan att själv avla? Jag har varken tid, plats, råd eller ens i närheten av tillräckligt mycket kunskap för det. 

Min förra ponny var i sig själv en fantastisk representant för rasen som kunde vara med på allt man kunde tänka sig och då är det ju enkelt att visa/berätta vilken fin ras det är. Han hade gått i ridskoleverksamhet, para-ridning, vi tävlade hoppning, dressyr, tränade terräng och westernridning, provade på distansritt och han var superenkel i all hantering. På det sättet var han/vi lite reklampelare såklart, men om man skulle vilja göra ännu mer?

Annons:
monsterpony
9/3/20, 1:49 PM
#1

Jag har aldrig avlat, men man kan göra mycket för föreningen genom att engagera sig ideellt i föreningen.  Vara funktionär på utställning, sitta i styrelsen, ta på sig uppdrag utanför styrelsen, ordna aktiviteter, uppmärksamma framgångsrika connemaror för icke connemara-människor, uppmärksamma connemaraägare att de har en connemara och att det finns en hel förening för dem… Det finns en massa olika saker man kan göra och mycket kräver inga speciella kunskaper. Ta kontakt med någon i styrelsen så kan de säkert fånga upp dig och ditt intresse! :)

GE
9/11/20, 7:14 AM
#2

#1 Precis!

Upp till toppen
Annons: