Connemarariks 2013?
Hej är det någon som vet hur det går med planeringen för riks 2013? Var och när exempelvis?
Årets riksutställning med ridklasser och working hunter pony, kommer att anordas av Skånes connemaraförening 27-28 juli. Tävlingarna kommer hållas på Björbäcks ridanläggning i Laholm.
I år kommer alltså riksutställningen och mästerskapen i hoppning och dressyr hållas vid olika tillfällen! Vet tyvärr inte när och var hoppningen och dressyren kommer hållas, någon som vet?

Kul med Skåne som omväxling. Det var länge sedan jag var där och ponnyskådade.
Själv gillar jag när riks och mästerskap går ihop. Det är så kul att se samma ponny i en massa olika roller och discipliner, så jag personligen tycker att det är synd om det går vid olika tillfällen, även om jag kan förstå om det av logistiska skäl blir så.
Jag tycker också det är jättesynd att det blir så iår! Är så roligt med tre fullspäckade dagar, och allt vad det innebär!
Men jag förstår självklart att det är svårt att anordna allting samma helg, och ska själv försöka åka på båda om det blir något mäterskap någon annanstans! Hoppas vi ses :)
Okej då vet jag iaf lite mer! :)
Håller med om att det är tråkigt att mästerskapen och utställningen inte hålls samma helg. Men som monsterponny säger är det förstårligt.
Får hoppas att jag kan komma på båda ;)
Vi har numer rutin på att åka nedåt landet så vi tar nog och lastar lilla prisessan och åker på riks, om jag får ledigt.
NÄR OCH VART HÅLLS MÄSTERSKAPEN I HOPPNING OCH DRESSYR?
/Evelinn Åkerman | http://enewe.blogg.se |
Förbundet har inte godkänt tävlingarna än, men Skaraborgs ponnysällskap har ansökt om att anordna mästerskap i dressyr och hoppning helgen v. 32. Håller tummarna för att dem får godkänt :D