Föltråd
Hur många föl väntar era ponnyer i år?
Vilka fäder och stostammar?
Själv väntar jag fyra Connemaraföl här hemma och två halvblod hos dottern i Skåne. Först ut är Hagalyckans Ashley e. Ashfield Cathal Crobdhearg som är dräktig med Idefix du Villon. Nr två blir nog Lorraine e. Boden Park Finnard som äntligen efter flera årsförsök är dräktig med Castleside JJ. Nr tre Blackmoor Saoirse e. Ashfield Bobby Sparrow som är dräktig för tredje gången med Castleside JJ och sist Lickeen Finnard e. Boden Park Finnard som är dräktig med Thorgal de l'Aubier (Pady Melody d'Auxence-Cyrano Pondi-Island Earl).
Halvbloden är Holsteiner och är dräktiga med Cosmeo och Arlando Z.

Tack för tråden! Spännande! 🙂
Ingen connemaraföl i år men ett som är väl så nära e. Kewin u. Poetic's Brazil Rp 1346 ue. Poetic Justice. Beräknas komma i början på Juni.
Mitt sto Misty Star (Öxenholm Bobby - Kimble) blev efter två fruktlösa semineringsförsök med Idefix du Villon till slut dräktig med Coosheen Finbarr. Beräknad fölning är i juli och det ser vi verkligen fram emot! :)
Årets förstfödda, ett stoföl efter Idefix du VIllon och Hagalyckans Ashley efter AShfiled Cathal Crobghearg, Hagalyckans Isabelle blir hennes namn. Född gulbrun men blir skimmel absolut. Exakt på dagen av beräknad födsel men hon lurade oss väldigt bra!

#4 Grattis!! Kan du inte lägga upp en bild?

#6 Grattis! Vilka långa ben fröken har!🙂
Jag har antagligen fått senskimlar på hjärnan, men är mamman det?

#7 Gudars vilken liten sötnos! Grattis!! 🙂
Nej Ger det tror! jag inte. Hon är född konstantskimmelbrun men är vit med flugskimmelprickar idag. Har fått en gulbrun som blir skimmel, en konstantskimmel som blir skimmel och så denna. Men vem vet, hon är ju ur sparrowfamiljen.

#10 Jag menade mamman till Hagalyckans Isabelle
Jasså, jamenvisst hon är en senskimmel…Har testat henne och hon är Gg.

Tog bort min eget inlägg ovan, pga att det inte hör hemma i föltråden. Sorry, tänkte mig inte för riktigt….😞

Grattis! Verkar som att " the filly fairy" har mycket att stå i 🙂
Grattis! Kul att få se bilder på era fina föl :-)
Grattis till fina föl!

Grattis igen! Vilken tjejliga!

#21 Vilken fining, och vilket passande namn! Ser dock inte ut som hon får behålla hjärtat? Vilken stam har den lilla söta varelsen?
Tror inte att skälet till att vi inte får se många fölbilder här, har så mycket att göra med att det inte föds så många Connemaraföl i år…
Tyvärr 😕
#22 Mamma til den lille fölungen er Lindens Mah Jong
http://sh.freefarm.se/sh/SokHast?a=visa_hast&id=23317
Og Pappa er Poetic Expression RCB 8

#23 Idel ädel hoppadel då!🙂Spännande!
Är Lilla Hjärtat gulsvart? Mamman står som mbr i blå basen, men jag har sett henne och är nog ganska säker på att hon är gulsvart…

Lindens Mah-Jong är gulsvart, hon är DNA-testad för Cr. "Maja" har tidigare lämnat Dimmans Poetic Lad e.Poetic Kelly som också är gulsvart (DNA-testad).
Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus

Ja. jag anade nästan det. När jag såg henne hade hon en nästan svettfuxig nyans, som de gulsvarta kan få på sommaren. Fast utan fuxens ljusare fötter förstås..

Grattis! Är det Kewins fina flicka?
#28 Stämmer bra!
Bättre sent än aldrig! Efter en strulig betäckningssäsong har det nu äntligen tittat ut ett litet föl e. Coosheen Finbarr u. Misty Star (e. Öxenholm Bobby - Kimble). Det blev en svartbrun hingst (blir förstås skimmel) med lite långa böjsenor bak och korta fram. Veterinären tror dock att båda delar snart rätar upp sig av sig själv (med lite hjälp av stretching för frambenen).
Både sto och ägare är gränslöst stolta över det lilla underverket :)