Brave Star - Söker info
**Hej! Tänkte höra med er om ni vet något om Connemara hingsten Brave Star född 1985 - Lever han? Har ni avkommor av honom? Och visa gärna bilder om det finns.. Hur hög och hur var han i sättet?
**
Det är nämligen så att han är far till min ponny, men det enda jag vet är att han kvalade till SM och ev vann…
Så hjälp mig, har försökt hitta info..
Med vänliga hälsningar, Emmy Persson
www.emmiepersson.se ~ En del av mitt liv med..
-Kärleken Christian Hansen<3-Hästarna Mizabella&Mysan-Hundarna Voli&Kimberly-Katterna Zlatan&Sandy-Marsvinet JamJam-Kaninen Milli-Sköldpaddan Torlek-Mediala förmågor-Mode-Hoppning&Dressyr-Trickträning-Klickersträning-ADHD- Blekinges största blogg - ALLTID NÅGOT FÖR ALLA! Välkommen in och bli en av mina läsare!

Brave Star var en mycket duktig hopphäst med placeringar tom MsvA. Mycket riktigt så var han i SM-final ett år, 1992, men det blev ingen medalj. Däremot var han 3:a i Svenska Ponnyderbyt samma år.
Brave Star försvann ganska snabbt från tävlingsbanorna, varför vet jag inte. Enligt en jag känner som red honom en kortare period, gick han tillbaka till sin ägare, nånstans neråt landet.
Han har bara en avkomma i blå basen, men betäckte flera ston hos ägaren. Vad heter din ponny, och vem är mamma till den?
Brave Star blev aldrig godkänd. Modern Bessie var inte stambokförd, och det kunde inte göras i efterhand heller, eftersom hon redan var död. Dessutom tror jag han var för stor (148 cm), men det är jag mera osäker på. Det var ju så att aveln släpade efter ett tag vad gäller mankhöjden. Ridsportförbundet hade ändrat ponnygränsen från 147,3 till 148 cm, men maxhöjd för ponnyhingstar var fortfarande 147,3 cm.
Jag dock låta vara osagt om det gällde Brave Star, huvudskälet var att modern inte var stambokförd.
Tyvärr har jag själv inga foton på honom…