Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettallmänt
Läst 1582 ggr
Teamcalle
0

Sadel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Allt efter åren går måste man byta sadel till sin häst för den ändrar sig, som ni vet. Och nu var det dax igen att byta.

Jag har aldrig hittat en perfekt sadel till min nu 9 åriga connemara som nästan ingen manke har.

Har idag en xw Capriole men måste nu byta den för den följer han inte riktigt.

Så har ni något förslag om sadlar som är bra till en bred connemara som inte rids så mycket, mest ut i skogen. Tränas mest i körning o tömkörning, så en hopp eller liknade "duger".

Fundera på om jag skall pröva xxw?? Jag själv behöver en 16,5 el 17".

Sadel säljes:

http://www.blocket.se/goteborg/Capriole___hoppsadel_49578027.htm?ma=1

viktoria91
0

Sensation ride bomlös! Är helt frälst i den och det är ponnyn också! Hon samlar sig så mkt självmant i den att hon snart går upp i piaff!;) Och jag med min usla kropp som alltid värker gör det ont i ridningen längre.

lil-sis
0

Bates/Wintec wide?

Teamcalle
0

Har funderat på bomlöst men finns det bomlös sadel som det ut som en vanlig sadel. Tycker många bomlösa ser så konstiga ut.

Wintec får man ont i rumpan av 😛 De har jag haft…

viktoria91
0

#3 Sensation ride g4 jag har ser inte så konstig ut och är godkänd på dressyrtävlingar.:-)

Jajje95
0

Rider du dressyr? Annars prestige golden star kanske. Har haft min i 8 år nu och haft den på ett 20-tal olika hästar i olika former och storlekar. Haft en än så länge den inte legat bra på! Det ska gå att byta järn på prestige om man lämnar in dom osv :)