HWSS i connemaranytt.
Det varmer mitt hjerte å lese om det fantastiske engasjemang SCS , og särdeles SCS ekspert gruppe har gjort for HWSS. Fantastisk å informere Connemara oppfödere og eiere fortlöpende, samt ökonomisk hjelpe til for å ta frem en gentest, og SCS sin hyppige dialog med den internasjonale forskningsgruppen. Well done SCS , 😂
http://laminitisconference.com/program2013.html
På denna konferens kommer Carrie Finno att mellan 16-16.30 pressentera genetiken om HWSS,
Specifically: ABSTRACTS: Clinical and genetic investigation of connemara hoof wall separation syndrome
Carrie Finno
#1 Medan däremot connemarafolket valde att INTE ta emot erbjudanet att få möta och höra Carrie Finno tala om HWSS under Clifden-veckan tidigare i år. De (och här antar jag att det i praktiken handlar om CPBS) var inte intresserade och det TROTS att finansieringen ordnats så att CPBS/ICCPS inte skulle behöva punga ut med en enda € ur egen ficka…
Sigrid Åberg
sigridpapottan.blogg.se www.pomonaconnemara.se

Är Carrie Finno kvar i forskningsgruppen? Läste nånstans förra året att hon gått vidare till nåt annat projekt vid annat universitet (Minnesota?), och att HWSS-forskningen tagits över av någon annan…
Hoppas hon är tillbaka isåntfall, hon är ju en erkänt duktig forskare.
Hoppas också att vi kan få rapport såsmåningom, via någon amerikan som har möjlighet att närvara…
#3 Det stämmer att hon flyttade till annat projekt. Jag känner inte till om hon har återgått till Bannasch Laboratory, tror snarare att det kan vara så att hon numera följer HWSS-projektet på avstånd. Men rätta mig om jag har fel…
Jag skulle också tycka det vore fint om någon kunde referera från hennes föreläsning.
Sigrid Åberg
sigridpapottan.blogg.se www.pomonaconnemara.se