Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettlek-och-tävling
Läst 2074 ggr
Clancy2
3

Släktträff

Ok, testar härmed främst er leksugna tävlingsledare som också vill delta i tävlingar, så varsågod Gerd och Mrs M men övriga är givetvis också välkomna att gissa på 😃 

Inga direkta ledtrådar ännu, med tanke på er som varit med bra länge och kan avslöja bilder som endast visar svansar, öron etc så lär säkert rätt svar komma vartefter ändå 😉

Samtliga ponnyer är släkt med varandra, men hur? 

Jag vill ha namn på samtliga samt vad de har gemensamt med varandra. Går bra att svara direkt i tråden!

Clancy2
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Foto 1

Clancy2
0

Foto 2

Clancy2
0

Foto 3

Clancy2
0

Foto 4

Clancy2
0

Foto 5

Clancy2
0

Foto 6

Clancy2
0

Foto 7

Clancy2
0

Foto 8

Clancy2
0

Foto 9

Clancy2
0

Foto 10

Clancy2
0

Så, varsågoda 😎

GE
0

Gud va kul! Men hu så svårt 😃

Clancy2
0

Ta hjälp av Mrs M, hon ser det säkert på svansansättningarna 😄

GE
0

Det gör hon förmodligen, men inte jag :😞

Däremot är det nåt bekant över att par av dem, men jag vet inte riktigt vad. Funderar vidare i väntan på ledtrådar, men nu iväg till plåsterhuset  och ett extrapass för Aramannoc..

Clancy2
0

Ja, i alla fall två har du klappat på 😉

GE
0

Har jag? Det kan iallafall inte varit nr 10 för det skulle jag definitivt ha kommit ihåg!

Clancy2
0

Nä, nr 10 är inte en av de jag tänker på ;) Nr 10 är född på Irland och såldes som 18-åring till England. Hon har flertalet Clifden vinnare i föllistan.

starrhult
0

nr 9 - Spiddal Rose? Vild gissning. I så fall skulle nr 3 kunna vara Spiro Invito..

Clancy2
0

Foto 2,3 och 4 är helsyskon. Foto 5 och 6 är helsyskon. Foto 7 och 8 är helsyskon. Men alla dessa är inte helsyskon med varandra om jag säger så, dock är de alla släkt :)

Clancy2
0

# 18 Ja starrhult, du har rätt! :)

Clancy2
0

Nu blir det nog desto enklare Gerd ;)

GE
0

Tyckte att jag kände igen uttrycket på nr 7! Det måste vara Castlan Rose, och syster Caspin Rose på nr 8. 

Nej, nr 10 har jag inte klappat! Jag tror att det är Errisbeg Rose, och en försiktig gissning på att nr 9 är mamma själv, Spiddal Rose…

De andra får jag nog fundera lite till på…

…men först en natt på plåsterhuset…

starrhult
0

Första gången jag lyckas :), förmodligen för att jag gillade henne mycket. Då borde kanske nr 4 vara Spiro Inherit och 2 Spiro Invain?

Travelogue
0

Jag gissar på att nr 5 är Hummelbro Rosett och nr 6 är Chagalla Rose!

Clancy2
0

Det stämmer bra det igen starrhult ;) Ja Gerd, nr 9 är Spiddal Rose och Caspin Rose och Castlan Rose är rätt likaså Errisbeg Rose ;) Spiddal Rose är den jag menade att du klappat på samt Castlan Rose ;) Du har även klappat på nr 1 kom jag på, det året Castlan Rose tillverkades ;) 1, 5 och 6 kvar. Blir nog inte så svårt ;)

Clancy2
0

Rätt Travelouge ! ;) Och foto 1 är då ?…..;)

GE
0

Nr 1 är Spiro Jagger såklart! Då har jag klappat fyra faktiskt. Caspin Rose träffade jag nere på Brolötens stuteri nån gång på 90-talet. Tror det var en tjej som jobbade där som hade henne…

GE
0

Såg nu att Starrhult redan hade gissat på att nr 9 var Spiddal Rose ☺️

Är det Spiro Jagger som är fölet på den bilden?

Clancy2
1

Ja, min mamma och jag träffade också Caspin Rose när hon stog på Brolöten. Fotot är taget där 94-95 tror jag, jag tror ägaren hette Alexandra om jag inte minns helt fel… Fölet är Spiro-Invain, sista fölet efter Holens Ingolf. Invain betyder förgäves, vi försökte förgäves få ett sto efter Grållen men det blev tre hingstar på tre försök ;( Tänker än idag på stoet Chagalla Rose, om hon kunde ha gått i avel mer… Hon var så fin. Hon stod på en ridskola när vi träffade henne, var på väg att köpa henne men hon gick inte genom vet besiktningen då hon hade kotledsinflammation på alla fyra benen och avlivades istället ;( Så där ja, nu blev det en liten tävling även om den snabbt blev avklarad och inte blev så bra och klurig som ni andra är så mycket bättre på 😉 Ska se om jag kan komma på något annat som inte är lika enkelt 😊

GE
0

Den var visst bra och klurig! Säkert superklurig för många! Jättebra jobbat, och fortsätt klura! Det ska jag också göra…

Vet du vart avkommorna tog vägen sen? Castlan Rose vet jag att jag fick bilder på, men jag tror inte att jag har dem kvar. Ska kolla…

Vart tog Spiro Jagger vägen? Jag har för mig att jag fotograferade honom i Värnamo (som 2-åring?), och jag tyckte han var så fin!

starrhult
1

#29 - Jättebra tävling! Ren slump att jag hade använt "näthinnekamran" - där vissa fastnar :). Dessutom klappade jag ju Invito nästan varje dag en hel sommar och träffade honom igen när han gick kvalitetstest… Annars är jag oftast helt lost på tävlingarna här, så detta var en slump

Clancy2
0

Känner tyvärr inte till så mycket vad som hänt alla avkommorna. Spiro Inherit såldes till Finland, tror han kastrerades. De kunde varken svenska eller engelska så jag minns att det var svårt att hålla kontakten. Spiro Invito såldes till Lid utanför Nyköping, bor fortfarande kvar hos de som köpte honom som föl. Har tävlats en del i dressyr av dottern i familjen. Spiro Invain och Spiddal Rose såldes till Malin Rosén när vi var tvungna att sälja av det mesta, men sedan vet jag att Spiddal Rose stod på Snösvad utanför Malmköping sista åren. Ja, det fotot jag har av Spiro Jagger är nog från dig när han var två år. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad som hände honom.

Clancy2
0

Jag har foto på jagger när han var ett år såg jag nu, taget av Lotta Nilsson på Norr Malma -88.

Clancy2
0

Ibland kan man hitta något om man googlar ;) Väldigt lik sin mamma! http://dayviews.com/chevaltalent/422460023/

MrsM
2

Något sent ute kan jag bara konstatera att jag bara kände igen Errisbeg Rose, lite mer min generation om man säger så…

GE
3

#35 Alltid något sa fan när han såg Åmål *🙂

* Kommentar från en underbar gammal man - 97 år - när jag berättade att hans hjärtfrekvens gått ner från 180 till 120….