istället för hackamoore
Jag måste nu sluta med hackamoore då man ej får tävla på det eller hoppa. Min häst avskyr nosgrimman och tycker hon får svårt att andas med vanlig nosgrimma.
Vad för träns liknar hackamoore mest som man får tävla på?
Tacksam för svar, har en väldigt känslig och pigg men mjuk ponny!
Med vänliga hälsningar, Emmy Persson
www.emmiepersson.se ~ En del av mitt liv med..
-Kärleken Christian Hansen<3-Hästarna Mizabella&Mysan-Hundarna Voli&Kimberly-Katterna Zlatan&Sandy-Marsvinet JamJam-Kaninen Milli-Sköldpaddan Torlek-Mediala förmågor-Mode-Hoppning&Dressyr-Trickträning-Klickersträning-ADHD- Blekinges största blogg - ALLTID NÅGOT FÖR ALLA! Välkommen in och bli en av mina läsare!

man måste väll inte ha nosgrimma för att man har bett i munnen på hästen?
#1 tror man måste ha det på tävling, alltså nosgrimma. Vet du om man får tävla med bettlöst träns?
-Kärleken Christian Hansen<3-Hästarna Mizabella&Mysan-Hundarna Voli&Kimberly-Katterna Zlatan&Sandy-Marsvinet JamJam-Kaninen Milli-Sköldpaddan Torlek-Mediala förmågor-Mode-Hoppning&Dressyr-Trickträning-Klickersträning-ADHD- Blekinges största blogg - ALLTID NÅGOT FÖR ALLA! Välkommen in och bli en av mina läsare!

Man får väl rida med sk ponnyhackamore (korta skänklar) på ponnytävling i hoppning? Om de inte ändrat det i år såklart.
Ska du tävla dressyr så kika i tr o se om det finns något godkänt bett som ponnyn gillar, sen har du en vanlig engelsk nosgrimma (utan aachenrem) löst spänd. Själva nosgrimman sitter ju på samma ställe som hackamoret, så det bör ju inte påverka hästen så länge den sitter löst. Om det är bettet den inte gillar så är det ju lite knepigare.

Om det inte är några TR-ändringar för i år, får ponny från 7 år tävla hoppning på hackamore. Maxlängd skänkel 17 cm.
Att det inte skulle vara tillåtet att tävla hoppning utan nosgrimma, har jag väldigt svårt att tro. Ponnyn på bilden gick de flesta tävlingar inkl SM förra året utan sådan, och borde isåntfall ha blivit tillsagd om det?
Om du upplever att din ponny får svårt att andas med nosgrimma, kanske den inte sitter riktigt som den ska?
#4 hon upplever det, hon är riden på hackamoore i 11 år innan jag köpte henne och satt på värsta feta men snygga dressyr nosgrimman;)
Hon sa att hon iinte giillade sättet att andas på med nosgrimma!