Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: allmänt
Läst 4098 ggr
Julia-H
5

Hästar e. Carnaby Patrick Hooligan RC 79

Hej!
Carnaby Patrick Hooligan är verkligen en skitsnygg häst och jag skulle mer än gärna vilja se avkommor efter honom. Finns det några här som har filmer/bilder att visa? Kanske information om vad avkomman används till idag osv? :D

Med Vänliga Hälsningar // Julia
http://Juliahallberg.blo.gg - Fotografi & Tonårsliv

R.I.P Premiums Syskonkärlek, min Charmör, du är den vackraste ängel himlen någonsin skådat.

"Livet är som en dans på rosor, ibland trampar man snett och kliver på taggarna - men fortsätt kämpa, snart kommer du upp på blommorna igen"

Pelleplutt1
6

Om du går in på aramennoc.se och söker på hans namn, så kommer du att få upp en lista längst ner på sidan över alla hans avkommor. De som är markerade med en grön "plutt" efter namnet har en bild på avkomman om du klickar på den 🙂

camira
1

Du kan også gå inn på Connemara.nu og se på Prestasjonstoppen, der står det hvordan hans avkommer har prestert.

GE
6
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det finns två par helsyskon i mitt distrikt. Lucilla f-2008 kat D u Bolle Lukett e Lukas. Rids av överårig ryttare utom tävlan i dressyr på ponnytävling (vilket man får göra tom det år som ponnyn fyller 7 år). Har gått ett par LB:1 på runt 65% i år. Lucifer f-2003 kat D hoppar med ponnyryttare, och tävlar dressyr som ridhäst. Har  placering i LB:3 i år med samma ryttare som Lucilla.

Lucilla

GE
5

Duchess f 2001 kat C u Chess III e Holens Ingolf, är en riktig sötnos och allroundponny. Har placeringar tom LA hopp, är duktig i dressyren och nyligen blev det också en seger i fälttävlan (P70 för ryttare upp till 13 år). Helsystern Countess II f 2000 kat D, tävlar dressyr, och för samma klubb också (Aros RS). Henne har jag dock inte sett i år, pga att hon mest går nationella tävlingar…

Duchess

Sassenach
2

Då kan jag bidra med min "kram-nalle" och bussiga kompis, Carnaby Sparrow Lad. Vi går mest fint på banan när vi inte busar i skogen, matte är lite skrajsen för att hoppa men vi har gjort det med.

lil-sis
0

Tes (Countess II) är en himla rolig ponny att rida, nu är det visserligen ett par år sedan jag satt på henne men ändå!

:D

Olivojsen
0

Jo lilla Charlie står där jag rider!

Hagens Charlie

Flugskimmel

Stall Lilla Rörby (Angarn, Vallentuna)

E. Carnaby Patrick Holigan RC

U. Hagens Yulie RC 1042

Lektionsponny, en riktig guldklimp enligt mig (min storfavorit bland alla ponnier) som kan vara riktigt envis,men när det går bra är det fantastiskt kul! ♥