Sommarhäst sökes!
Hej! jag har blivit intresserad av att skaffa sommarponny nu i sommar!
Det gäller sommarperioden, från mitten av juni till slutet av augusti.
Jag är en 13-årig tjej i Vellinge ( söder om malmö ) som gillar allt som har med hästar att göra och vill nu väldigt gärna ha sommarponny!
Jag söker en C- eller D-ponny,(jag är 155 cm lång och väger strax över 40 kg)
Jag har ridit sen jag var 6 år, och intresset har bara
vuxit! Jag rider 1 gånger i veckan på Vellinge ridcenter, har medryttarhäst och har börjat med ponnytrav (v.45) på Jägersro! Jag har börjat ta ponnytravlicens på Jägersro nu i Januari!:) Det är ändå en ridponny jag söker.
Mitt största intresse inom ridningen är helt klart hoppning, så det skulle vara kul om ponnyn kunde det!:)
Jag har absolut inget krav att kunna tävla ponnyn, men det kanske är ett + om det går!:))
Denna sommaren hade jag:
sommarhäst på ES Riddax i Trelleborg i 2 veckor
jag var på ridlägeri Göteborg i en vecka. ( Jag har varit på 4 ridläger 4 år i rad )
Övrigt jag gjorde 2013:
Jag har tävlat en klubbtävling i ridskolan i dressyr ( lätt C )
Jag har tävlat i fyra klubbtävlingar i ridskolan i hoppning, 40cm, 50, 50 och 60 cm ( vi hoppar för det mästa 60-70 cm på träningarna:))
Mina föräldrar är inte speciellt hästintresserade, ( så jag har fått
göra det mesta själv, och då lärt mig ganska mycket :) ), men de kan
absolut tänka sig att hänga med till stallet ibland och hjälpa till!:) Jag har bara hästfolk runt om kring mig!:)
Kan du tänka dig att hyra ut din ponny eller vet du kanske var man kan hyra i skåne?
Hälsningar Ebba
Friends are like potatoes, if you eat them they die….;) 🐹🐴🏇 appelkvistens.weebly.com
Hoppas att du hittar det du söker! 🙂
Ha en trevlig dag!